اساس ساخت برنامه مهلا چیست؟

 

 

برنامه مهلا

 

امام حسین (علیه السلام)متعلق به همه است، در این شکی نیست؛ اما اگر امام حسین(علیه السلام) را پذیرفتیم بقیه‌ی دین و مکتب را نباید پذیرفت؟پیش از آنکه به نقد یا تایید محتوای گفتگوهای برنامه پرداخته شود، باید به اساس ساخت این برنامه توجه کرد.

برنامه اینترنتی «مهلا» امسال نیز با همه نقاط قوت و ضعفش در محرم با اجرای محمدحسین پویانفر در حال پخش است. افراد متعدد بسیاری از جمله مهران غفوریان، جواد خیابانی و حسین راغب در این برنامه آمده‌اند. سخن گفتن از امام حسین (علیه السلام) عالی است، باید بیشتر هم بشود.

در لابه‌لای صحبت‌های این برنامه، یک نکته بیش از اندازه بزرگ‌نمایی ‌شد که امام حسین (علیه السلام) متعلق به این چهل سال پس از انقلاب اسلامی نیست و برای همه مردم است، چه گنه‌کار باشد چه مؤمن.

این حرف، درست است ولی تمام حقیقت نیست. حضرت اباعبدالله(علیه السلام) برای همه است، کسی ایشان را به انحصار در نیاورده است؛ اما دوست‌داشتن امام حسین(علیه السلام) نیازمند عمل به اعمال و تحفّظ به قیوداتی است. نمی‌شود کسی را دوست داشت، برای وی عزاداری کرد و اشک ریخت ولی به خواست او نظر او اهمیتی نداد!


گفتن بخشی از واقعیت نه همه‌ی آن، منجر به رشد کاریکاتوری دین در ما می‌شود.از همه مهم‌تر اگر کسانی عیب و نقضی در اجرای دین دارد چه در ظاهر و چه در باطن، دلیل بر مخالفت ورود آنها به دستگاه اباعبدالله(علیه السلام) نیست ولی باید در جهت اصلاح ایشان گام برداشته شود.

چرا برای دیده شدن برنامه باید از افراد سرشناس دعوت شود؟

چه شاهرخ ضرغام‌ها و طیب حاج‌رضایی‌ها در طول تاریخ بوده‌اند که تخطی‌ از دین داشتند(خلافکار بودند) ولی با احترام گذاشتن به دستگاه امام حسین اصلاح شدند. هیچ‌کس و هیچ‌چیزی برای ورود بدحجاب و حتی بی‌حجاب مانع نیست – البته درصورتی‌که ورودش سازمان‌یافته نباشد – اما با این قید که منجر به اصلاح شود، نه آن که بعد هیات «روز از نو روزی از نو».

گاهی اوقات افراد عادی جامعه که شناخته شده نیستند، میزان معرفت نظری و عملی بیشتری نسبت به حقیقت از جمله معرفت حسینی دارند و پخته تر از افراد سرشناس به آن دست مباحث توجه می‌کنند.

باید پرسید که هدف و اولویت برنامه چیست؟دیده شدن در مقیاس زیاد یا بیان حقیقت؟ دعوت از افرادی که میزان معرفت کافی برای معرفی و تبلیغ شخصیتی مثل امام حسین(علیه السلام) رو ندارند بزرگترین ضعف برنامه است.

البته احساس می‌شود برنامه‌هایی به این سبک اولویت ترویج و تبلیغ مبتنی بر برانگیختگی احساسات داشته باشند تا ایجاد معرفت و شناخت.در پایان هم باید گفت که بخشی از اصلاح عزادار امام حسین(علیه السلام) نیز به عهده سخنران، مداح و عوامل هیئات است.

 

 

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی
This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots.
  • رسانه شو

    سواد رسانه یا سواد رسانه ای همان دانشی است که همه ما در هر لحظه از زندگی به آن نیاز داریم ، تک تک لحظات زندگی انسان امروزی درگیر پیام های مختلف حقیقی و مجازیست و این پیام ها زندگی و سبک زندگی ما را تغییر خواهند داد. تا بحال از رسانه و شبکه های مجازی هرچه گفتیم و شنیدیم فقط از آسیب ها بود، اما واقعا، انصافا! فرصت های این شبکه ها را اصلا می شناسیم؟ آینده خوبی که می توانیم با همین ابزار برای خود رقم بزنیم را می دانیم؟! همه اینها سوالایی است که پاسخ آنها در دو کلمه خلاصه می شود: سواد رسانه تا دیر نشده، سواد رسانه ای را یاد بگیریم و به دیگران یاد بدهیم.
  • اوقات شرعی

    امروز: شنبه 29 اردیبهشت 1403
    اوقات شرعی به افق:
    • اذان صبح اذان صبح:
    • طلوع آفتاب طلوع آفتاب:
    • اذان ظهر اذان ظهر:
    • غروب آفتاب غروب آفتاب:
    • اذان مغرب اذان مغرب:
    • نیمه شب شرعی نیمه شب شرعی:
  • اردیبهشت 1403
     << <   > >>
    1 2 3 4 5 6 7
    8 9 10 11 12 13 14
    15 16 17 18 19 20 21
    22 23 24 25 26 27 28
    29 30 31        
  • کاربران آنلاین

    • مينا عبدالهي