موضوع: "رسانه و فضای مجازی"

برگزاری مسابقه «یاران آخرین منجی» به مناسبت نیمه‌شعبان

 

رسانه شو

 

مدیر موسسه فرهنگی و تبلیغی رسانه شو از برگزاری مسابقه «یاران آخرین منجی» خبر داد.

سمیه مسگرزاده مدیر موسسه فرهنگی و تبلیغی رسانه شو در ‌گفت‌وگو با روابط عمومی رسانه شو ضمن تبریک میلاد منجی عالم بشریت حضرت امام‌زمان(عج) اظهار کرد: موسسه فرهنگی و تبلیغی رسانه‌شو به مناسبت نیمه‌شعبان مسابقه «یاران آخرین منجی» را با محوریت محتوایی انتظار، مهدویت و ظهور برگزار می‌کند.

وی افزود: مهلت ارسال آثار تا روز ۲۰ اسفندماه خواهد بود. شرکت‌کنندگان می‌توانند آثار خود را در قالب‌های چندرسانه‌ای شامل کلیپ، نماهنگ، مستند کوتاه و پادکست صوتی و قالب نوشتاری شامل شعر، داستان، خاطره‌نویسی، و قالب گرافیک شامل اینفوگرافی، پوستر مفهومی و موشن گرافی به آدرس @fazayemajazi در پیام رسان ایتا ارسال نمایند.

مسگرزاده در پایان با بیان اینکه به اثر برگزیده جایزه نقدی اهدا می‌گردد، خاطرنشان کرد: نتایج برگزیدگان مسابقه یاران آخرین منجی ۲۵ اسفندماه در سایت رسانه‌شو اعلام می‌شود.

 

 

 

بالاخره ۸۱ درصد به جمهوری اسلامی «نه» می‌گویند یا ۷۵ درصد؟!

 

مؤسسه‌ای تحت عنوان گمان که از سوی اینترنشنال ترویج می‌شود، مصادف با ۲۲ بهمن مدعی شد که ۷۵ درصد ایرانی‌ها به نظام «نه» می‌گویند!

 

موسسه‌ای تحت عنوان گروه مطالعات افکارسنجی ایرانیان (گمان) تحت مدیریت «ع. ملکی» در هلند به ثبت رسیده است. این موسسه بسته به اقتضای نیازهای روز نظرسازی می‌کند و بازوی انتشار آن نیز شبکه اینترنشنال است.آخرین مورد روز ۲۲ بهمن بود. این نظرسنجی ادعایی تحت عنوان «نگرش ایرانیان به انتخابات ۱۴۰۲» منتشر شد و ادعا شده است: « یافته‌های این گزارش، دیدگاه افراد با سواد بالای ۱۹ سال ساکن ایران (برابر با ۹۰% جمعیت بزرگسال ایران) را بازتاب می‌دهد و با سطح اعتبار ۹۵% و فاصله اعتبار ۵% قابل تعمیم به این جامعه هدف است.»گمان مدعی است که ۷۵% مردم در یک رفراندوم آزاد به «نه به جمهوری اسلامی» رای می‌دهند.

 

 

فی‌الحال از این موضوع که اصلا این نظرسنجی «درست است یا نه» گذر می‌کنیم. در باب آخرین نظرسنجی گمان به یک نکته اکتفا می‌کنیم. گمان در حالی مدعی است که ۷۵% مردم به جمهوری اسلامی «نه» می‌گویند که همین موسسه گمان، یکسال پیش (دی ۱۴۰۱) در نظرسنجی دیگر مدعی بود که ۸۱% مردم به جمهوری اسلامی «نه» می‌گویند! این یعنی ۶ درصد جمعیت براندازان ادعایی طی یکسال آب رفت!

 


البته این قسم نظرسنجی بدون مبنا از سوی گمان مسبوق به سابقه است. گمان همان موسسه‌ای است که قبلاً شبکه «اینترنشنال» را پربیننده‌ترین رسانه‌ در میان ایرانی‌ها معرفی کرد و منوتو، بی‌بی‌سی فارسی،‌ صداوسیما و صدای آمریکا را در رده‌های بعدی قرار داد.

 

 

ایرانِ ۴۵۸ هزار نفری پهلوی!

فروردین سال ۱۴۰۱ نیز همین موسسه اعلام کرد که «رضا پهلوی» محبوب‌ترین شخصیت میان ایرانی‌هاست و ۶۵% موافق اعتصابات سراسری برای تغییرات سیاسی و حدود ۵۰% موافق تظاهرات خیابانی هستند.

 

 

شش ماه بعد از ادعای موسسه گمان، صحت هر سه مورد ادعایی مورد سنجش قرار گرفت. اول؛ کل سمپات خیابانی اغتشاشات پاییز ۱۴۰۱ نهایت به ۲۰۰ هزار نفر در کل کشور رسید. دوم؛ در وقایع پاییز ۱۴۰۱ خبری از اعتصابات سراسری ۶۵ درصدی نشد.سوم؛ کل طرفداران پهلوی در داخل و خارج ایران نیز در جریان کارزار «من وکالت می‌دهم» مشخص شد. تمام سلبریتی‌های فراری از ایران و رسانه‌های خارج نشین مردم را به حضور در کارزار تبلیغ کردند. اما نتیجه جالب بود: با فرض جعلی نبودن مشارکت‌کنندگان، از جمعیت ۹۰ میلیون نفری داخل و خارج ایران، تنها ۴۵۸ هزار امضاء برای پسر پهلوی جمع شد‍!

 

 

اخیراً نیز تجمع به اصطلاح پادشاهی خواهان در یکی از شهرهای اروپایی تبدیل به سوژه فضای مجازی شد. یکی از معارضین جمهوری اسلامی در این تجمع با حرارت بالایی به شخص رضا پهلوی تاخت و گفت که این فرد (یعنی پهلوی) آمار ما (یعنی مخالفان جمهوری اسلامی) را به صفر رساند.چقدر نظرسنجی گمان معتبر است؟

مضاف بر موارد مذکور، از طرق دیگری نیز می‌توان به میزان صحت نظرسنجی گمان پی برد. گمان در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ نیز مدعی بود که ۷۵ درصد مردم در انتخابات ریاست جمهوری شرکت نمی‌کنند.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خرداد سال ۱۴۰۰ برگزار شد.بر خلاف ادعای مؤسسه گمان، ۵۰ درصد واجدین شرایط با وجود شرایط سخت همه‌گیری کرونا و مشکلات معیشتی ناشی از تحریم و دولت پیشین رای خود را به صندوق انداختند.اکنون نیز مؤسسه نظرسنجی تحت مدیریت اپوزیسیون مدعی است که ۷۷ درصد مردم در انتخابات مجلس شرکت نمی‌کنند. یعنی از نظر مؤسسه گمان، میزان مشارکت در انتخابات، بین ۱۵ تا ۲۳ درصد است.صبح روز بعد از انتخابات یازدهم اسفند صحت این نظرسنجی نیز مشخص می‌شود.

ابزارهای هوش مصنوعی| با این ابزار وبسایت طراحی کنید

 

 

هوش مصنوعی برای آسانتر کردن کارهای کاربران ابزارهای مختلفی را ارائه می‌دهد یکی از ابزارها برای طراحی وبسایت است.


گاما یک برنامه وب مبتنی بر هوش مصنوعی است که ایجاد وبسایت را تسهیل می کند. کاربران با استفاده از این ابزار ایده‌های خود را با کمترین تلاش به صورت وبسایت طراحی می کنند. این ابزار در زمان و انرژی شما صرفه جویی می کند.در ادامه راهنمای گام به گام کار با این ابزار برای تولید یک وبسایت را توضیح خواهیم داد:ابتدا به سایت https://gamma.app/ وارد شوید.ثبت‌نام در این سایت رایگان است و بعد از وارد کردن آدرس ایمیل و پاسخگویی به چند سوال در مورد زمینه کاری خود وارد سایت می شوید.


مرحله 1. ساخت یک وب سایتروی « Create with AI» و سپس Generate کلیک کنید.« Web Page» را انتخاب کنید.مرحله 2. انتخاب موضوعموضوعی را که می خواهید وب سایت شما در مورد آن باشد وارد کنید.مرحله 3. اضافه کردن محتوابرنامه گاما چند محتوا مرتبط با موضوع شما پیشنهاد می کند مثلا اگر موضوع وب سایت ورزشی را انتخاب کرده باشید نام چند ورزشکار معروف را به شما پیشنهاد می دهد. شما می توانید این لیست را به دلخواه ویرایش کنید.


مرحله 4. یک تم را انتخاب کنیداز میان گزینه‌های موجود، یک موضوع بصری جذاب برای وب‌سایت خود انتخاب کنید.مرحله 5. صبر کنید تا گاما وب سایت شما را ایجاد کندروی Continue کلیک کنید و برنامه گاما شروع به ساخت وب سایت شما می کند. این فرآیند ممکن است یک یا دو دقیقه طول بکشد.مرحله 6. پیش نمایش و اشتراک گذاری شما یک وب سایت با طراحی زیبا بر اساس ورودی های خود دریافت خواهید کرد.برای پیش نمایش وب سایت خود و اطمینان از برآورده شدن انتظارات شما، می توانید روی « Present» کلیک کنید.


برای اشتراک‌گذاری وب‌سایت خود، روی سه خط کناری کلیک کنید، در آنجا گزینه‌هایی برای پیمایش در بخش‌های مختلف سایت پیدا خواهید کرد.با کپی کردن لینک و حتی دانلود آن به صورت PDF می توانید وب سایت خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.یک ابزار قدرتمندی است که ایجاد ارائه ها و وب سایت ها را ساده می کند. شما می توانید ارائه ها و وب سایت های خود را با افزودن گیف، ویدیو و نمودار جذاب تر کنید.

 

 

ضربه سنگین سازمان اطلاعات فراجا به شبکه اشاعه فساد در فضای مجازی

 

 

سازمان اطلاعات پلیس تهران در اطلاعیه‌ای از ضربه سنگین به شبکه اشاعه دهنده فساد و فحشا و دستگیری ۷۲ متهم خبر داد.

 

  شامگاه جمعه ۶ بهمن ماه ۱۴۰۲ روابط عمومی سازمان اطلاعات انتظامی تهران بزرگ طی اطلاعیه‌ای از ضربه سنگین به شبکه اشاعه دهنده فساد و فحشاء از طریق انتشار محتوا مبتذل در اینستاگرام خبر داد.این سازمان اطلاعاتی در بیانیه خود آورده است: در این زمینه تعداد ۷۲ نفر دستگیر و صفحات اینستاگرامی با تعداد دنبال کننده قریب به ۲۷ میلیون نفر مسدود گردید.

در این اطلاعیه آمده است با رصد اطلاعاتی ویژه مأموران گمنام امام زمان (عج) در سازمان اطلاعات انتظامی تهران بزرگ شرکتی تبلیغاتی که در پایتخت و استان‌های همجوار تحت پوشش تبلیغات در بیلبورد‌های شهری اقدام به ارتباط‌گیری با بیش از ۳۰۰ بلاگر و اینفلوئنسر در اینستاگرام در راستای تولید و انتشار محتوای هنجارشکنانه و منافی عفت در فضای مجازی می‌کرد شناسایی و متلاشی کرد و در این زمینه شرکت مورد اشاره پلمب و تعداد ۷۲ نفر از مدیران و کارکنان آن به همراه تعدادی از بلاگر‌ها دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل دستگاه قضایی شدند؛ همچنین چندین صفحه در اینستاگرام با تعداد تقریبی ۲۷ میلیون دنبال کننده نیز مسدود شد.

در ادامه این اطلاعیه آمده است شرکت مذکور علاوه بر تولید و انتشار محتوای تبلیغاتی غیراخلاقی در بستر اینستاگرام با برگزاری انواع پارتی‌های مختلط و هنجارشکنانه از جمله استخر پارتی و انتشار آن در فضای مجازی به نوعی اشاعه فساد و فحشاء به صورت سیستماتیک، تبلیغ زندگی تجملی و غربی، ترویج کشف حجاب و حیا زدایی نیز صورت می‌گرفته است.

 

 

رسانه چیست و چه می‌کند؟

 

 

رسانه یا Media در لغت به معنی رساندن است و به آن دسته از وسایلی گفته می‌شود که انتقال‌دهنده فرهنگ‌ها و افکار عده‌ای باشد.

رسانه از تمدن‌های جدید بوجود آمده‌ و مورد توجه است. اکنون آنچه که مصداق این تعریف است وسایلی همانند: روزنامه‌ها، مجلات، رادیو، تلویزیون، ماهواره، اینترنت، CDها، ویدئو و… می‌باشد.

رسانه در نوع آموزشی آن ﺑﻪ ﻛﻠﯿــﻪ اﻣﻜﺎﻧﺎﺗﯽ گفته ﻣﯽ‌ﺷــﻮد ﻛﻪ ﻣﯽ‌ﺗﻮاﻧﻨﺪ ﺷﺮاﯾﻄﯽ را در ﻣﺤﯿﻂ آﻣﻮزﺷﯽ ﺑﻮﺟﻮد آورﻧﺪ ﻛﻪ ﺗﺤﺖ آن ﺷﺮاﯾﻂ، ﻓﺮاﮔﯿﺮان، اﻃﻼﻋﺎت، رﻓﺘﺎر و مهارت‌های ﺟﺪﯾﺪی را ﺑﺎ درک ﻛﺎﻣﻞ ﺑﺪﺳﺖ آورند.

تاریخچه رسانه‌های عمومی

در حدود ۱۶۰ سال قبل با منتشر شدن کاغذ اخبار به مدیریت میرزای شیرازی، ایران وارد جهان رسانه‌ای شد و این در حالی است که در غرب این تاریخ به ۴۰۰ سال پیش برمی‌گردد.

ﺧﺼﻮﺻﯿﺎت ﯾﮏ رﺳﺎﻧﻪ:

رسانه‌ها بستر و مجاری طبیعی تهیه و توزیع اطلاعات در جامعه برای شهروندان هستند و موجب می‌شوند که نیروهای اجتماعی ضمن وقوف و آگاهی به حقوق خویش، سهم خود را از قدرت طلب نمایند.

نگاهی اجمالی به تلاش‌های در حال انجام در حوزه رسانه‌های منطقه‌ای و جهانی، این واقعیت تلخ را آشکار می‌سازد که تقریباً تمامی رسانه‌های مسلط جهان اعم از مکتوب، صوتی و تصویری عملاً به ابزاری برای استکبار جهانی تبدیل گردیده اند؛ در جهت ترسیم سیاست‌های بین‌المللی و منطقه‌ای و ترویج فرهنگ غربی و لیبرالیسم سکولاریسم و نفی تنوع فرهنگی و تشویق به تمرد از اصول و ارزش‌های اسلامی و ملی.

پیدایش انواع رسانه‌های نوین، شیوه اطلاع رسانی را دگرگون کرده است. به طوری که رسانه در میان رویداد و مردم، مسیری مجازی ایجاد کرده و در مدل‌های رسمی، نیمه رسمی یا غیر رسمی که بر خبرگزاری‌ها و سایت‌های رسمی، وبلاگ‌ها و سایت‌های نسبتا معتبر دلالت دارد، ساز و کار خاصی برای امر اطلاع رسانی و اطلاع‌یابی تعریف کرده است. پیدایش و توسعه رسانه‌های غیر رسمی یا نیمه رسمی جهانی با عنوان وبلاگ نیز که روزانه بر تعداد آن ها افزوده می‌شود، تاثیر بسزایی بر امر اطلاع رسانی در مدل‌های جدید با محوریت کاربر دارد. این مسئله حجم محتوای تولید شده را در جهان تا حد زیادی افزایش می‌دهد، از سویی دیگر میزان مشارکت اجتماعی کاربران را بیشتر کرده و به موازات آن آگاهی روزآمد کاربران را نیز ارتقاء می‌بخشد. در نتیجه ورود به عصر جامعه اطلاعاتی و تولد و گسترش رسانه‌های الکترونیکی و اینترنتی، مرز میان رویداد و مردم را باریک‌تر از قبل معرفی کرده است.

اﻫﻤﯿﺖﮐﺎرﺑﺮد رﺳﺎﻧﻪ‌ﻫﺎ:

ﺷﻜﻞ‌دﻫﯽﺗﺠﺎرب ﯾﺎدﮔﯿﺮی دﺳﺖ اول و ﯾﺎ ﻧﺰدﯾﻚ ﺑﻪ آن

اﯾﺠﺎد اﻧﮕﯿﺰه ﯾﺎدﮔﯿﺮی و ﻛﻤﻚ ﺑﻪ ﺗﺪاوم آن

ﺻﺮﻓﻪ ﺟﻮﯾﯽ در زﻣﺎن آﻣﻮزش

ارﺗﺒﺎط آﺳﺎن‌ﺗﺮ و ﺗﻔﻬﯿﻢ ﺑﻬﺘﺮ

ﺷﻜﻞ‌دﻫﯽ ﯾﺎدﮔﯿﺮی ﺳﺮﯾﻊ‌ﺗﺮ ، ﻋﻤﯿﻖ‌ﺗﺮ و ﭘﺎﯾﺪارﺗﺮ

ﺷﻜﻞ‌دﻫﯽ ﺗﺠﺎرب ﯾﺎدﮔﯿﺮی ﻧﺎﻣﻤﻜﻦ

کارکرد‌های رسانه‌ها:

در دوره گذار از جامعه سنتی به جامعه جدید، آنچه بیش از همه حائز اهمیت است چگونگی رشد رسانه‌ها است.

ویژگی اصلی رسانه‌ها، همه جا بودن آن‌هاست. رسانه‌ها امری فراگیرند؛ آنها می‌توانند یک کلاس بی‌دیوار با میلیاردها مستمع تشکیل دهند. رسانه‌ها وظیفه حراست از محیط را به عهده دارند؛ آنها باید همبستگی کلی را بین اجزاء جامعه در پاسخ به نیازهای محیطی ایجاد کنند و مسئولیت انتقال میراث اجتماعی از نسلی به نسل دیگر را به عهده دارند.

« استوارت هال» جامعه را به صورت مدار بسته‌ای تعریف می‌کند که رسانه‌های جمعی به عنوان شاهراه در فرآیند هویت بخشی در جامعه نقش پیدا می‌کنند. رسانه‌ها، هم حرکت و پویائی و سر زندگی را تقویت و تولید می‌کنند و هم رخوت و تنبلی و سستی را. از یک سو احساس‌های عاطفی، محبت و صداقت را برمی‌انگیزند و از سوی دیگر احساس زشتی، دشمنی، بی‌اعتمادی، دروغ و خشونت را زنده می‌کنند. این کارکرد به طور طبیعی موجب پیدایش تضاد درونی-رفتاری در مقیاس فردی و اجتماعی می‌شود.

وظایف خبری و آموزشی نیز یکی دیگر از کارکردهای رسانه‌هاست. مثلاً با دیدن فیلم‌های مربوط به زندگی جوانان امروز عقیده شخصی فرد نسبت به اخلاق و شرایط زندگی جوانان دگرگون می‌شود و حتی ممکن است در خود، گرایش به زندگی آشفته آنها را احساس کند.

رسانه‌ها در شرایط کنونی یکی از مهم‌ترین دستاوردهای پیشرفت بشری و یکی از با ارزشترین وسیله آگاهی رسانی همگانی هستند که پیوسته و با سرعت سر سام‌آوری به دلیل جایگاه و اهمیت کلیدی و طبق نیازمندی متقاضیان در حال گسترش و فراگیری‌اند. در اهمیت رسانه‌ها این نکته کفایت می‌کند که در پرتو آگاهی‌دهی آنها، موانع جغرافیایی و تا حدودی سیاسی و فرهنگی از میان برداشته شده و زمین با وسعت زیاد و میلیاردها نفر به وسیله رسانه‌ها با هم مرتبط شده‌اند و بسیار ساده می‌توانند از مناطقی دور دست معلومات و اطلاعات مورد نیاز خود را دست بیاورند.

ﺗﻮان آﻣﻮزﺷﯽ رﺳﺎﻧﻪ‌ﻫﺎ:

ﻣﺮدم ﺑﻪﺻﻮرت ارادی ﯾﺎ ﺑﺪون ﻗﺼﺪ، از ﻫﺮ رﺳﺎﻧﻪای ﻓﺮاﮔﯿﺮی دارﻧﺪ؛ ﻣﺸﺮوط ﺑﺮ آﻧﻜﻪ ﻣﺤﺘﻮای آﻧﻬﺎ ﺗﻮﺟﻪ اﯾﺸﺎن را ﺟﻠﺐ ﻛﻨﺪ. ﺗﻮان آﻣﻮزﺷﯽ ﻫﺮ رﺳﺎﻧﻪ ﺗﺎ ﺣﺪی ﺑﻪ ﻛﺎﻧﺎل ارﺗﺒﺎﻃ آن و ﺗﺎﺣﺪی ﺑﻪ ﻣﻮﺿﻮع، ﺷﻜﻞ و اﻫﺪاف آﻣﻮزﺷﯽ ﻣﻮرد اﻧﺘﻈﺎر ﺑﺴﺘﮕﯽ دارد.

انگیزه‌های مردم برای گذراندن وقت با ابزارهای رسانه چیست؟

۱-سرگرمی و تفریح

۲-آگاهی و دانستن از جهان هستی

۳-ارتباط اجتماعی

۴-هویت شخصی و تعریف خود

برخی پژوهش‌ها نشان داده‌اند که تلویزیون گسترده‌ترین و کم تخصصی‌ترین رسانه است، که می‌تواند این نیازهای چهارگانه را ارضا کند. رادیو نیز دارای همین کارکرد است. در مقابل کتاب به عنوان امری که در اصل به نیازهای هویت شخصی پاسخ می‌دهد، روزنامه‌ها به عنوان وسیله ارضای نیازهای اطلاعاتی، و سینما به عنوان وسیله‌ای برای ارضای نیاز سرگرمی عمل می‌کنند.

مهمترین رسانه‌ها:

مهمترین رسانه‌ها در عرصه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و در راستای فرهنگ‌سازی و هدایت افکار عمومی و جهت‌دهی رویکرد سایر رسانه‌ها عبارتند از:

رسانه‌های شنیداری:رادیو، نوار شنیداری(حلقه‌ای، کاست، ‌سی‌دی)،‌ صفحه،‌ رادیو،‌ تلفن و کارت شنیداری. امروزه کمتر کسی است که به نقش رادیو در شکل‌دهی به افکار عمومی و تقابل رسانه‌ای میان کشورها و جمعیت‌های سیاسی واقف نباشد برخی صاحب نظران تا آنجا پیش رفته‌اند که یکی از دلایل فروپاشی بلوک شرق و شوروی سابق را فعالیت رادیو آزادی دانسته‌اند.

رادیو:

رادیو را می‌توان برحسب پخش و قدرت، طبقه‌بندی کرد. رادیو رسانه‌ای است صوتی که با استفاده از امواج به انتقال مطالب می‌پردازد. رادیو با تمام فایده‌هایش، که از جمله آن‌ها دسترسی همیشگی(حتی بدون برق) است، دارای نقایصی است، رادیو از نعمت تصویر بی‌بهره است و مسؤولان و مجریان رادیو باید تمام توان و نیروی هنری خود را صرف صدا کنند تا از این طریق فضا سازی مناسبی در ذهن شنونده ایجاد شود. شنونده اگر از موسیقی برنامه خوشش نیاید دیگر رادیو کارآیی خود را از دست می‌دهد. اما همین مسأله اگر در مورد تلویزیون به‌وجود آید با قطع صدا همه چیز را از دست نمی‌دهد، بلکه می‌توان کماکان از تصویر استفاده کرد و لذت برد.

رسانه‌های دیداری: تلویزیون و ماهواره، انواع تصاویر، کتاب‌ها، مجله‌ها، راهنماهای مطالعه، نمودارها، نقشه‌ها، پوسترها، کاریکاتورها، روزنامه‌ها، سینما و فیلم، اینترنت، منبر.

هشتگ #جبهه_واحد در حال اوج گیری

 

غزه

 

پس از عملیات های روز گذشته محور مقاومت در عراق، سوریه، لبنان، یمن و فلسطین کاربران توئیتر در حال انتشار هشتگی با نام #جبهه_واحد هستند.

این هشتگ پس از آن آغاز شد که حساب توئیتری حزب الله لبنان در واکنش به شلیک موشک از یمن، سوریه،لبنان و عراق هشتگ #جبهه_واحد را منتشر کرد.

 

 

 

1 3 4 5 6
  • رسانه شو

    سواد رسانه یا سواد رسانه ای همان دانشی است که همه ما در هر لحظه از زندگی به آن نیاز داریم ، تک تک لحظات زندگی انسان امروزی درگیر پیام های مختلف حقیقی و مجازیست و این پیام ها زندگی و سبک زندگی ما را تغییر خواهند داد. تا بحال از رسانه و شبکه های مجازی هرچه گفتیم و شنیدیم فقط از آسیب ها بود، اما واقعا، انصافا! فرصت های این شبکه ها را اصلا می شناسیم؟ آینده خوبی که می توانیم با همین ابزار برای خود رقم بزنیم را می دانیم؟! همه اینها سوالایی است که پاسخ آنها در دو کلمه خلاصه می شود: سواد رسانه تا دیر نشده، سواد رسانه ای را یاد بگیریم و به دیگران یاد بدهیم.
  • اوقات شرعی

    امروز: جمعه 14 اردیبهشت 1403
    اوقات شرعی به افق:
    • اذان صبح اذان صبح:
    • طلوع آفتاب طلوع آفتاب:
    • اذان ظهر اذان ظهر:
    • غروب آفتاب غروب آفتاب:
    • اذان مغرب اذان مغرب:
    • نیمه شب شرعی نیمه شب شرعی:
  • اردیبهشت 1403
     << <   > >>
    1 2 3 4 5 6 7
    8 9 10 11 12 13 14
    15 16 17 18 19 20 21
    22 23 24 25 26 27 28
    29 30 31        
  • کاربران آنلاین