موضوع: "رسانه"

کمک والت دیزنی به رژیم اسرائیل

 

 

 شرکت والت‌دیزنی «خالق شخصیت میکی‌ موس» دو میلیون دلار به رژیم اسرائیل برای حمله به غزه کمک کرده!

طرح روی لباس این دختر بچه کوچولو

 دنیا خیلی بی‌رحمه خیلی …

 

 

 

در انجیل آمده ایران اسرائیل را شکست خواهد داد!

 

 

محقق مسیحی سعادة الیازجی پیرامون همایش «قدس میراث مشترک ادیان» آستان قدس رضوی(ع) گفت: در کتاب انجیل به ما مسیحیان بشارت داده شده است که ایرانیان در آخرالزمان به حکومت می‌رسند و بر پلیدی ها و پیروز می‌شوند چون از حمایت شمشیر دولبه برخوردارند.

 سعادة الیازجی اظهار کرد: سال‌ها تحقیق کردم در میان شمشیرهای تاریخ تا توانستم رمز گشایی کنم که شمشیر دولبه همان ذوالفقار است و منظور از ایرانیان شیعیان امام علی (ع) است.

 این محقق مسیحی افزود: طبق مطالبی که در انجیل آمده است ایران،‌ اسرائیل را شکست خواهد داد و تا آن لحظه مدت زمان زیادی نمانده است.

 شایان ذکر است، همایش بین المللی «قدس میراث مشترک ادیان» در تاریخ 22 ماه مبارک رمضان 1444 مورخ 24 فروردین 1402 با حضور شخصیت‌های ملی و بین‌المللی در حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد.

 



 

قضیه مشکوک مرگ مهرجویی

 

 قتل مهرجویی و همسرش در ساعات پایانی شنبه‌شب (۲۲ مهر) از طریق تماس با پلیس۱۱۰ اطلاع داده شد که با حضور ماموران در محل مشاهده شد که داریوش مهرجویی و همسرش در ویلای شخصی‌اش واقع در زیبادشت به قتل رسیده‌اند.

 این حادثه از سوی دختر مرحوم مهرجویی به پلیس اطلاع داده شد. تیم‌های تخصصی پلیس آگاهی در محل حاضر شده و تحقیقات خود را آغاز کرده‌اند. این حادثه به علت نامعلوم توسط فرد یا افراد ناشناس رخ داده و هنوز انگیزه قتل مشخص نیست.

این اواخر ضدانقلاب بدجور از او کینه داشت! در نشست خبری فیلمش در لوکزامبورگ پاسخهای کوبنده ای داد و بعداز همین نشست هم درحال قدم زدن باز سراغش رفتند و باز هم برخورد تندی با ضد انقلاب کرد! بعد در رسانه هایشان با توهین به او نوشتند گاوش رم کرده!….

رستگار فعال رسانه ای که اولین نفری بود خبر قتل را به همراه پست همسر مرحوم مهرجویی پخش کرد، حالا در اصلاحیه اعتراف کرده که دچار اشتباه شد و پست خانم مهرجویی که در آن خبر از تهدید توسط یک بیگانه را داده مربوط به چندین ماه قبل بوده نه دیشب…

اینکه اکانت فراز که برای اصلاح طلبان هست دقیقا چند ساعت قبل از قتل مهرجویی و همسرش، پست ۸ ماه قبلش را بدون تاریخ منتشر می کند و به دروغ در تیتر اسم افغانی ها را می برد چیزی که در پست همسر مهرجویی وجود نداشت کاملاً مشکوک و نشان از فتنه انگیزی است.

 

قضیه کاملاً مشکوک و به نظر می رسد با برنامه ریزی دقیق انجام شده است

 

 همچنین انتشار مصاحبه همسر مهرجویی دقیقا در صبح روزی که کشته شده در روزنامه اصلاح طلب اعتماد کاملاً مشخص می کند که این قضیه برنامه ریزی شده و با هماهنگی رسانه ای انجام شده است.

 

 

 هم اکنون در توییتر فارسی دو هشتک داریوش مهرجویی و اخراج افغانی مطالبه ملی داغ شده است!

 به نظر می رسد این سناریو به وسیله دستگاه های اطلاعاتی دشمن و با پادویی رسانه ای عده ای مزدور داخلی خود فروخته انجام شده است که نیاز است هرچه سریعتر ابعاد آن روشن و قاتلین و افراد پشت پرده آن شناسایی و دستگیر شوند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اما گویا مردن و قتل مشکوکش، به درد فتنه‌ی افغان‌هراسی و ایجاد آشوب و بلوایی دیگر در این شرایط خطیر محور مقاومت، می‌خورد.  طراحان این عملیات قصد دارند دو‌ هدف را با این جنایت بزنند:

۱. تقابل با ابتکار ایران و محور مقاومت در طوفان الاقصی و تحت الشعاع قرار دادن انقلاب فلسطین

۲. ارسال این پیام به دیگر سلبریتی ها که چنانچه مثل مهرجویی در زمان فتنه با ما همراهی نکنید، چنین سرنوشتی برایتان رقم‌میزنیم

مواظب کلید زدن آشوب و فتنه جدید باشید، چون از امروز سلبریتی ها، شروع به سمپاشی، سیاه نمایی و تحریک احساسات و عواطف می کنند.

 

 

 

رسانه، ابزار انسان نیست . انسان، ابزار رسانه‌هاست

 

 

دو سال قطع روابط انسانی و محدود ساختن انسان‌ها در قاب رسانه‌های رسمی و شبکه‌های اجتماعی به بهانه‌ی «کرونا»، یک آزمون فراگیر جهانی بود تا مهار جوامع بشری را توسط رسانه‌ها ارزیابی کنند.

 برای دول اروپایی، دو سال تحریف وقایع شرق اروپا در تحریم روسیه و تحدید رسانه‌ای جوامع خود بنام دفاع از «اوکراین»، آزمون فوق‌العاده مهمی بود تا کنترل جدی‌تر افکار و اذهان جوامع خویش را تقویت کنند.

 اینک با استفاده از دو تجربه پیشین طی چهار سال گذشته، هنگام بهره‌برداری از ظرفیت رسانه‌های رسمی و شبکه‌های اجتماعی برای تحمیل «سلطنت مطلقه اراده صهیونیست‌ها بر سرنوشت جوامع غربی» فرا رسیده است.

تصویر بالا همسان‌سازی اندیشه‌ها و عواطف و گرایشات انسان غربی در کشورهای اروپای مرکزی را نشان می‌دهد که طی یک‌هفته گذشته هرنوع اظهارنظر در باره حقوق انسانی مردم فلسطین ممنوع اعلام شده و همه محکوم و مجبورند تا از «اسرائیل» به عنوان «حق مطلق» حمایت و تبعیت کنند.

اشرار یهودی جز انگاره سلطنت مطلقه خود بر سرنوشت جهانیان و تحمیل برتری نژادی خویش بر ابناء بشر، هیچ ارزش و تعهدی را نمی‌پذیرند.

قتل‌عام مردم بی‌پناه غزه و کشتار بی‌رحمانه فلسطینیان، مقدمه‌ای بر نابودی هر ملتی خواهد بود که کوچکترین مقاومتی در برابر اراده مطلقه اشرار یهودی از خود نشان دهد.

 

 

اعتراف یک خبرنگار فمینیست برزیلی

 

خانم لولوگارسیا ناوارو، مجری شبکه ملی برزیلی است که سالها در مصر زندگی کرده و از کشورهای مختلف غرب آسیا بازدید کرده است.

او می‌گوید زمانی که در مصر بودم مجبور بودم لباس‌های کامل‌تری بپوشم که مرا آزار می‌داد، من معتقد بودم پوشش کامل و حجاب، بردگی جنسی برای مردان است و در آرزوی بازگشت به برزیل و زندگی در آزادترین کشور آمریکای لاتین بودم، کشوری که حتی بیشتر از کشور آمریکا به زنان آزادی داده بود‌.به هنگام بازگشت به برزیل احساس آرامش زیادی داشتم، گمان می‌کردم به آزادی مطلق رسیده‌ام.

اما روزی که بدن عریان یک زن را که نماد بزرگترین تبلیغات کارناوال برزیل بود را دیدم، در من جرقه‌ای زده شد که چرا جسم زن نماد تبلیغات است؟ در ادامه برنامه‌ای که در آن زنان از مدارس مختلف سامبا - که همگی سیاه‌پوست بودند - بر اساس رقص و ظاهرشان توسط هیئتی که تماماً سفید بودند مورد قضاوت قرار گرفتند و وقتی یک زن گفت که در یکی از دپارتمان‌های پتروشیمی برتر برزیل درس می‌خواند تا در نهایت در صنعت نفت و گاز کار کند، داور مرد با تعجب پوزخند زد، این خنده‌ی تحقیر و این مدل آزادی مرا با سوال‌های بزرگتر مواجه کرد.

جایگاه زنان برزیل

گارسیا ادامه می‌دهد برزیل کشوری است که رئیس جمهور زن دارد و زنان به خوبی در نیروی کار حضور دارند و با این حال که برزیل معروف به آزادترین کشور جهان است، اما یکی از خطرناک‌ترین کشورها برای زنان است. آمارها نشان می‌دهد که هر دو ساعت یک زن در برزیل کشته می‌شود، کشوری که هفتمین رتبه میزان خشونت علیه زنان در جهان را دارد .

گارسیا در ادامه می‌گوید ما هنوز‌ همان برزیلی هستیم که بیشترین بردگان را وارد کردیم و بردگان زن به عنوان اشیاء جنسی پسران ارباب مورد استفاده قرار می‌گرفتند و این میراث هنوز بر زنان از هر طبقه و نژادی در اینجا تأثیر گذاشته است.

گارسیا متعجب است چگونه ما آزادی را یدک می‌کشیم در حالی که بیشترین آمار جراحی‌های پلاستیکی و مصرف لوازم آرایشی را حتی برای دختران نوجوان داریم؟ گارسیا از این فشار زیاد روی جسم زنان برای انطباق با یک ایده‌آل مطلوب برای مردان می‌نامد و می‌گوید باور نمی‌کنم من یک زن آزاد هستم.

او در ادامه بازدید خود از یک مرکز مدلینگ می‌گوید که تمام نفرات آنها دختران نوجوان بوده‌اند و ناراحت این است که چرا آرزوی دختران نوجوان مدل بودن است؟ او تعجب می‌کند و می‌گوید ما چگونه شعار آزادی وعدم جنسیت‌زدگی می‌دهیم؟

آزادی یا اسارت

گارسیا سردرگم این همه جنسیت زدگی با شعار آزادی درکشورش است، وی در آخر اعتراف می‌کند با آنکه همه به خاطر حجاب به غرب آسیا حمله می‌کنند اما من می‌بینم آزادی غربی همان قفس خودساخته زنان است‌.

به این نکته توجه فرمایید خانم گارسیا مقایسه آزادی زن غربی را با پوشیده‌ترین زن مسلمان مقایسه می‌کند، آن هم نه زن ایرانی که پیشروی کسب مدال‌های ورزشی، هنری، علمی و.. جهان است، او در عین اینکه منتقد محدودیت‌های زنان عربستان است که که حق رانندگی نداشته‌اند(درهنگام نگارش این مقاله)یا زنان افغانستان که حق تحصیل ندارند، اما باز با این همه تحجر در معدود کشورهای اسلامی، باز در آخر زن غربی را اسیرتر می‌یابد.

 

 

 

عصر شعبده‌ی ساحران از طریق رسانه

 

در زمان حضرت موسی(ع) فتنه‌ای که مردم را فریب می‌داد و از راه حق بازمی‌داشت سِحر و جادو بود. ساحران فرعون با چشم‌بندی و تردستی، شعبده می‌کردند و ذهن مردم را تسخیر می‌کردند و خود را مُحق جلوه می‌دادند. حضرت موسی(ع) برای رسواکردن دغلِ ساحران، کاری شبیه به کار آنها کرد و دروغ آنها را برملا ساخت.

این درس بزرگی برای امروز ماست. وقتی امروز، معاندان از طریق رسانه و تقطیع و آمیختن راست و دروغ در کلیپ‌ها و فیلم‌هایش، ذهن مردم را تسخیر و در دل آنها نسبت به راه حق شبهه و تزلزل ایجاد می‌کند باید اقدامی متناسب با سِحر او انجام داد.

چرا بعضی‌ها نسبت به اذهان عمومی و آرامش آن حساس نیستند؟! چرا آرام کردن اذهان و قلوب آشفته از شعبده‌ی ساحران فرعون زمان، برای عده‌ای مهم نیست؟! اهمیت هم داشته باشد ظاهرا اولویت ندارد!

بیشتر قضایایی که در رسانه مساله شده است را با انتشار یک فیلم از اصل ماجرای آن در سریع‌ترین زمان، می‌شد در نطفه خاموش کرد و دروغشان را هویدا کرد اما بقول مرحوم فیض «کو کسی تا که بفهمد سخنی»؟!

امروز عصر شعبده‌ی ساحران از طریق رسانه است، عصای موسایی برای بلعیدن آنها داریم؟

 

 

 

  • رسانه شو

    سواد رسانه یا سواد رسانه ای همان دانشی است که همه ما در هر لحظه از زندگی به آن نیاز داریم ، تک تک لحظات زندگی انسان امروزی درگیر پیام های مختلف حقیقی و مجازیست و این پیام ها زندگی و سبک زندگی ما را تغییر خواهند داد. تا بحال از رسانه و شبکه های مجازی هرچه گفتیم و شنیدیم فقط از آسیب ها بود، اما واقعا، انصافا! فرصت های این شبکه ها را اصلا می شناسیم؟ آینده خوبی که می توانیم با همین ابزار برای خود رقم بزنیم را می دانیم؟! همه اینها سوالایی است که پاسخ آنها در دو کلمه خلاصه می شود: سواد رسانه تا دیر نشده، سواد رسانه ای را یاد بگیریم و به دیگران یاد بدهیم.
  • اوقات شرعی

    امروز: جمعه 14 اردیبهشت 1403
    اوقات شرعی به افق:
    • اذان صبح اذان صبح:
    • طلوع آفتاب طلوع آفتاب:
    • اذان ظهر اذان ظهر:
    • غروب آفتاب غروب آفتاب:
    • اذان مغرب اذان مغرب:
    • نیمه شب شرعی نیمه شب شرعی:
  • اردیبهشت 1403
     << <   > >>
    1 2 3 4 5 6 7
    8 9 10 11 12 13 14
    15 16 17 18 19 20 21
    22 23 24 25 26 27 28
    29 30 31        
  • کاربران آنلاین