موضوع: "کسب و کار اینترنتی"

چگونه پورتهای USB را غیر فعال کنیم؟

 

در بعضی از مکانها از جمله مدارس یا اداره ها شرایط حکم میکنه که پورت های یو اس بی رو غیر فعال کنید.

 برای این کار مراحل زیر رو طی کنید :

 ابتدا کلید های ترکیبی Windows + R را فشار دهید تا Run ویندوز اجرا شود.

 عبارت Regedit را در کادر Run وارد نموده و OK کنید.

 در رجیستری به مسیر زیر برید :

HKEY_LOCAL_MACHINE ▶️ SYSTEM ▶️ CurrentControlSet ▶️ Services ▶️ USBSTOR

 از سمت راست ویرایشگر بر روی مقدار Start دوباره کلیک کنید.

 اکنون در پنجره ی باز شده و از قسمت Value data اگر توجه نمایید، مقدار آن ۳ است.

 مقدار Value data را بر روی ۴ قرار داده و OK کنید.

در نهایت سیستم رو ری استارت کنید.

 

 

 

 

اصول اصلی متقاعدسازی چیست ؟

 

یکی از مطرح‌ترین افرادی که تا به حال در زمینه متقاعدسازی و روش‌های آن نوشته است، دکتر رابرت چالدینی (Robert Cialdini) است‌. کتاب او به نام “تاثیرگذاری : روانشناسی متقاعدسازی” نتیجه سه سال تحقیق میدانی بود.

او در این تحقیقات متوجه شد که هر چند صدها تاکتیک مختلف برای جذب مشتری وجود دارد، اما در حقیقت تنها ۶ اصل جهانی هستند که تمام این تاکتیک‌ها را توضیح می‌دهند و می‌توانند به ما در متقاعدسازی مخاطبان خود کمک کنند.

آقای چالدینی اخیراً کتاب جدیدی را منتشر کرد و در آن یک قانون هفتم را نیز به لیست خود اضافه کرد. قانونی که تا به حال از زیر چشمان تیزبین اودررفته است.

دکتر چالدینی معتقد است که این ۷ اصل به صورت غریزی در هر انسانی وجود دارند و از آنها بسیار در بازاریابی و فروش استفاده (و گاهی سوءاستفاده) می‌شود. او به هیچ‌وجه تجارت‌ها را از استفاده از این ۷ اصل منع نکرده است. بلکه معتقد است که مشتریان هم باید با این تکنیک‌ها آشنا شوند تا از تجارت‌های بی‌اخلاقی که می‌خواهند به این روش‌ها محصول بد خود را بفروشند، دوری کنند.

این اصول متقاعدسازی چه هستند؟

۱. عمل متقابل (Reciprocity) :
ما همیشه می‌خواهیم لطف دیگران را جبران کنیم و در دین کسی نباشیم. فرض کنیم امروز روز تولدتان است. من هم برای شما یک هدیه خریده‌ام تا تولدتان را تبریک گفته باشم. با این حساب، شما نمی‌خواهید در روز تولد من، برایم یک هدیه بخرید؟ حتماً جواب شما مثبت است. مهم هم نیست که هدیه من را دوست داشته‌اید یا نه. عمل متقابل یک اصل است که در تمام جوامع بشری یافت می‌شود و می‌تواند در متقاعدسازی مشتریان شما نیز تاثیر زیادی داشته باشد.

 

۲. تعهد و یکپارچگی (Commitment & Consistency):
ما معمولاً به انتخاب‌های قبلی خود پایبند می‌مانیم و تصمیم‌های جدیدمان با آنها همخوانی دارند. چرا؟ خب، چون دوست نداریم در نگاه خودمان یا بقیه به عنوان یک انسان دورو شناخته شویم. بنابراین وقتی که موضع خود را در مورد چیزی مشخص کردیم، دیگر به سختی نظر خود را عوض خواهیم کرد. تکنیک پا لای در کاملاً بر اساس این اصل متقاعدسازی عمل می‌کند. در این تکنیک، شما ابتدا یک درخواست کوچک از مشتری می‌کنید و بعد از گرفتن جواب مثبت، درخواست اصلی خود را مطرح می‌کنید.

 

۳. مدرک اجتماعی (Social Proof):
این اصل ساده است: بقیه آن را تائید می‌کنند، پس حتماً خوب است. این ایده دیگر آنقدر در فضای آنلاین عادی شده که هر روز در سایت‌های مختلف با آن روبرو هستیم. سایت‌هایی که به ما می‌گویند در حال حاضر چه تعداد مشتری دارند، نظرات مثبت مشتریان خود را با ما به اشتراک می‌گذارند و برندهای بزرگی را معرفی می‌کنند که مشتری آنها هستند. تمام این تکنیک‌ های فروش بر اساس این اصل شکل گرفته‌اند. حتی خودشما هم تحت تاثیر این اصل هستید: اگر گروهی ازآدم‌ها را ببینید که به آسمان نگاه می‌کنند، واکنش شماچه خواهد بود؟ بله، شماهم به آسمان نگاه خواهید کرد.

 

۴. علاقه‌مندی (Liking):
ما، به شدت، تحت تاثیرفردی هستیم که دوستش داریم و معمولاً نظرات او را به راحتی قبول می‌کنیم.حالااین فرد می‌تواند یک دوست نزدیک وصمیمی باشد، یایک ستاره سینمایی که ماسبک لباس پوشیدنش را تقلید می‌کنیم. این اصل دقیقاً توضیح می‌دهد که چرا بازاریابی دهان به دهان تااین حدموثر است.

 

۵. قدرت و اعتبار (Authority):
اگرقبول کنیدکه کسی درکاری تبحر دارد و ازشمابیشترمی‌داند،راحت‌تر حرف‌هایش راقبول خواهیدکرد وبه او اعتماد می‌کنید اصل قدرت درهمه‌جا حضوردارد و همان دلیلی است که یک دانش‌آموز به حرف معلم خود گوش می‌دهد،یک سرباز به حرف مافوق خود ویک کودک به حرف والدین خود.دربازاریابی نیز از این اصل بسیاراستفاده می‌شود. برای اینکه بفهمید چگونه، به زمانی فکر کنید که یک دندان‌پزشک ، به شما خمیردندانی راپیشنهاد می‌دهد.


۶. کمیابی (Scarcity):
ما همیشه جذب چیزهایی می‌شویم که انحصاری هستند وسخت به دست می‌آیند. اقتصادجهانی به کل بر پایه اصل کمیابی کارمی‌کند. طلا ارزشمند است چون کمیاب است. پول هم همینطور. کمیابی است که ارزش چیزها رامشخص می‌کند. کسب وکارها بیشتر از هر اصل دیگری، کمیابی رادربازاریابی خودبه کارمی‌گیرند.منظور من آن زمانی است که شمامتوجه می‌شوید برای دریافت ۲۰% تخفیف، فقط یک روز فرصت دارید.


۷. یگانگی (Unity)
داشتن یک حس هویّت مشترک می‌تواند درمتقاعدسازی مخاطب تاثیر بسزایی داشته باشد. این جدیدترین اصلی است که چالدینی به لیست اصول خوداضافه کرده است و به ما توضیح داده که منظور از آن، شباهت‌های ساده نیست، بلکه زمانی است که ارزش‌های افراد با هم همخوانی دارند. یعنی وقتی که مخاطب به خودبگوید “اون هم یکی از ماست"، نه وقتی که بگوید “او هم شبیه ماست”

 

 

 

 

آشکار شدن گرایش سیاسی با عکس پرو فایل

 

عکس پروفایل

 

یک مقاله‌ی پژوهشی که در نشریه‌ی نیچر (Nature) منتشر شد ادعا کرده است که با استفاده از تکنولوژیِ تشخیص چهره توانسته است تا ۷۲ درصد گرایشات سیاسی کاربران شبکه‌ های اجتماعی‌ را تنها از روی عکسِ پروفایلشان تشخیص دهد.

این آزمایش بر روی ۱ میلیون کاربر فیسبوک انجام شده است. آن‌گونه که این مقاله توضیح می‌دهد، عواملی چون جهتِ سر، بیان عاطفیِ، سن، جنس و اعتماد به نفس معیار‌های این تشخیص هستند.

هر چند بسیاری دیگر از دانشمندان این روش که از ابتدای قرن بیستم رایج بوده است را زیر سوال برده‌اند اما دقت عمل بالای این روش آن را بحث‌برانگیز کرده است.

اهمیت این تحقیق از آن روست که پیش‌بینی می‌شود نهاد‌های امنیتی و سیاسی در سراسر جهان الگوهای مشابهی را در راستای فهم و کنترلِ اجتماعی پیاده‌سازی کرده‌ا باشند. هر عکسی از شما در اینترنت می‌تواند قطره‌ای از یک دریای طوفانی باشد.

 

 

  • رسانه شو

    سواد رسانه یا سواد رسانه ای همان دانشی است که همه ما در هر لحظه از زندگی به آن نیاز داریم ، تک تک لحظات زندگی انسان امروزی درگیر پیام های مختلف حقیقی و مجازیست و این پیام ها زندگی و سبک زندگی ما را تغییر خواهند داد. تا بحال از رسانه و شبکه های مجازی هرچه گفتیم و شنیدیم فقط از آسیب ها بود، اما واقعا، انصافا! فرصت های این شبکه ها را اصلا می شناسیم؟ آینده خوبی که می توانیم با همین ابزار برای خود رقم بزنیم را می دانیم؟! همه اینها سوالایی است که پاسخ آنها در دو کلمه خلاصه می شود: سواد رسانه تا دیر نشده، سواد رسانه ای را یاد بگیریم و به دیگران یاد بدهیم.
  • اوقات شرعی

    امروز: جمعه 14 اردیبهشت 1403
    اوقات شرعی به افق:
    • اذان صبح اذان صبح:
    • طلوع آفتاب طلوع آفتاب:
    • اذان ظهر اذان ظهر:
    • غروب آفتاب غروب آفتاب:
    • اذان مغرب اذان مغرب:
    • نیمه شب شرعی نیمه شب شرعی:
  • اردیبهشت 1403
     << <   > >>
    1 2 3 4 5 6 7
    8 9 10 11 12 13 14
    15 16 17 18 19 20 21
    22 23 24 25 26 27 28
    29 30 31        
  • کاربران آنلاین

    • نور الدین