موسسه رسانه شو
مقدمات اثر گذاری رسانه یزیدی
مقدمات اثر گذاری رسانه یزیدی
اول، چرا از رسانه علیه امام استفاده کردن؟
چون یکبار علیه امام حسن مجتبی( علیه السلام ) حربه ایشان جواب داده بود. از طرفی هم چون خود مردم از امام خواسته بودند که بیان جنگ پرهزینه و پر تلفاتی برای حکومت یزید می شد و شاید کلا نابود و از بین میرفت . پس بهترین راه استفاده از ابزار رسانه است.
دوم کاتالیزورهای اصلی رسانه یزیدی
۱. یزید خودش احمق می باشد . پس ابن زیاد که زیرک است انتخاب می شود برای رهبری عملیات رسانه ای
۲. پول و مقام در کنار عملیات رسانه ای ابزار مهمی بود. هم به افراد مهم قبائل هم بعضا به مردم
۳. کوفیان سواد رسانه نداشتند و بارها امویان روی جهلشون حساب باز کردند
سوم زمینه های فکری و فرهنگی کوفه
۱. مردم و سران کوفه مادی گرا بودند و بسیارشان برای غنیمت و مقام از امام دعوت کرده بودند. یعنی ایدئولوژی نداشتن و آدم بدون ایدئولوژی راحت با شبهات یا فریب ها منحرف می شود .
۲. وجود شبهات و شک نسبت به ولایت بود. یعنی ایمان راسخ به امامت و تشکیل حکومت اسلامی نداشتند و علما هم در فرهنگ سازی اعتقادی کم کاری داشتند.
۳. وضعیت اسفناک فرهنگی. روایت داریم که امام علی (علیه السلام) به مردم کوفه فرمودند : میخواهیم یک زن را سنگسار کنیم هرکس گناه مشابهش رو انجام نداده بیاد. اما جز ایشان ، امام حسن و امام حسین کسی نیامد.
همچنین تصورتون مثل فیلم مختار نباشد از اون زمان. وضعیت پوشش و حجاب و مجالس می مشروب و رقص بپا بوده در کوفه و در موردش از امام علی روایت داریم. از مردمی از که مسلمانی فقط اسمش رو حمل میکنن چه انتظاری میرود؟ اینکه به هر سمتی که هوسشون رو تامین کند بچرخند.
نسخه قابل چاپ | ورود نوشته شده توسط سامیه بانو در 1402/05/05 ساعت 11:05:00 ق.ظ . دنبال کردن نظرات این نوشته از طریق RSS 2.0. |