موسسه رسانه شو
موضوع: "انیمیشین و بازی"
افراط در تماشای انیمه =اعتیاد به انیمه
چهارشنبه 03/10/12
اعتیادها مربوط به سیستمهای پاداش مغز ما هستند. دوپامین، ماده شیمیایی که به شما احساس لذت و شادی می دهد، در مرکز اعتیاد قرار دارد. هر چیزی که مغز را به ترشح دوپامین تشویق کند می تواند اعتیادآور باشد.
زمانی که انیمه واقعا عملکرد شما را در موقعیت های مختلف مختل کرده است.
زمانیکه وقت زیادی را صرف تماشای یک انیمه و بحث در مورد آن می کنید.مثلا یک انیمه هفتاد قسمتی را دو سه روزه تماشا میکنید.
اگر احساس می کنید تماشای انیمه در حال آسیب رساندن به زندگی شماست، حتما راه های مقابله ای دیگری (به جز انیمه دیدن) را برای مقابله با استرس انتخاب کنید.
کاربران همستر، هدف حملات سایبری قرار گرفتند
شنبه 03/04/30
شرکت امنیتی کسپرسکی اعلام کرد: برخی بازیکنان همستر شرکت امنیتی کسپرسکی اعلام کرد: کمبت هدف حملات فیشینگ قرار گرفتهاند. در این دسته از حملات، از تکنیکهای فریبدهندهای علیه بازیکنان استفاده میشود تا اقداماتی را انجام دهند! تیم ما مجموعهای از طرحهای کلاهبرداری را مشاهده کرده که کاربران همستر کمبت را هدف قرار میدهد. در یکی از این طرحها، کلاهبرداران با ارسال لینکهای فیشینگ که اطلاعات ورود به حساب کاربر را به دست میآورند، قربانیان را با وعدهٔ تبدیل سکههای درون بازی به روبل، فریب دادهاند. حملات زمانی موفقیتآمیز هستند که کلاهبرداران بتوانند اطلاعات ورود به حساب تلگرام کاربران را دریافت کنند.
بازیها به این ابزار هوش مصنوعی مجهز میشوند
دوشنبه 02/11/23
پلتفرم ساخت بازی «روبلاکس» از مدل زبانی بزرگ برای پشتیبانی از ترجمه بلادرنگ در بازیها استفاده کردهاست.
پلتفرم ساخت بازی روبلاکس از هوشمصنوعی برای ترجمه آنی در بازیهای خود استفاده کرده تا کاربران از این طریق بتوانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.این پلتفرم با استفاده از مدل زبانی بزرگ، ترجمه آنی را در بازیهای خود ارائه کرده تا 16 زبان پشتیبانی شده در روبلاکس را مدیریت کند. افراد با این سیستم پیاده سازی شده حتی می توانند الفاظ عامیانه را هم تشخیص دهند. در نتیجه، پنجره چت همیشه مکالمه را به زبان خود کاربر با تأخیر کمی در حدود 100 میلی ثانیه نمایش میدهد. همچنین می توانید روی نماد ترجمه در سمت چپ هر خط کلیک کنید تا آن را به زبان اصلی ببینید.
روبلاکس یک پلتفرم ساخت بازی آنلاین چند نفره است که به کاربران اجازه میدهد تا بازیهای خودشان را طراحی کنند و بازیهایی که طراحی کردهاند با دیگر بازیکنان به اشتراک بگذارند و چندنفره بازی کنند. این پلتفرم میزبان بازیهای شبکهٔ اجتماعی است.به گفته دنیل استورمن مدیر ارشد این شرکت، تیم توسعهدهنده این ویژگی، علاوه بر بهروزرسانیهای مداوم، یک ابزار بازخورد برای کمک به بهبود کیفیت ترجمه راهاندازی خواهد کرد.استورمن افزود که تیم او در حال حاضر به دنبال ترجمه خودکار متن روی تصاویر، بافتها، مدل های 3 بعدی و موارد دیگر هستند. از آنجایی که روبلاکس از چت صوتی پشتیبانی میکند، گیمرها از سراسر جهان میتوانند به طور یکپارچه به زبان خود در پلتفرم با یکدیگر صحبت کنند.
بمب عروسکی در آغوش دختربچهها
سه شنبه 02/06/28
دنیای انیمیشن سازی، تا قبل از سال 2012 الگوهای زنانهای که ارائه میکردند، دخترانی بودند با ویژگیهای زنانه، عشق، محبت، فیزیک ضعیفتر از مردان، علاقه بهکارهای ظریف، معشوقه بودن و …(هرچند این الگوها مورد تایید نبودند ولی باز با ذات زنان تطابق داشتند) .
نمونه هایش را زیاد دیدهایم مثل سیندرلا، سفید برفی، زیبای خفته، دیو و دلبر، پری دریایی کوچولو و … اما از 2012 به بعد الگو تغییر کرد، یک الگوی جدید از زنان را ارائه کردند، اولین قدم را هم انیمیشن دلیر (brave) برداشت. در این انیمیشن با دختری سرکش، قوی و مستقل به اسم مریدا روبرو بودیم که با سنتهای خانوادگیش و مخصوصا مادرش مخالفت میکرد.
در این انیمیشن مادر مریدا که نماینده مادران و زنان سنتی است تبدیل به خرس میشود که نوع نگاه به این تفکر را نشان میدهد. در ادامه این روند، انیمیشنهای قوی و جذابی با همین الگو ارائه شدند، مثل یخزده(frozen), موانا(moana)، رایا (Raya) و … . در این انیمیشنها دخترها سرکش، ماجراجو و مستقل بودند، در عین ظرافت و زیبایی قدرتمند بودند، معمولا در بند عشق و مخصوصا ازدواج نبودند و هرگز تبدیل به مادر نمیشوند.
این انقلاب محدود به انیمیشنها نشد و در فیلمها و سریالها کاملا مشهود بود مثل ابرقهرمانهای زن که کنار هر ابرقهرمان مرد قرار گرفت، مثل زنعنکبوتی، سوپر گرل، بتوومن و … و صدها فیلم و سریال که شخصیت و قهرمان اصلی یک زن مستقل و سرکش، دارای روابط جنسی آزاد بودند.
در واقع یک نظام تربیتی ساختند که کودک را در ۴-۵ سالگی تحویل میگرفت و تا ۲۰ سالگی و حتی بیشتر تحت تربیت خود قرار میداد. به آنها الگوها و ارزشهایی میداد که دختران دیوانهوار میخواستند به آنها برسند و متاسفانه بخش زیادی از دختران امروزی اینگونه شدند.
اما القاء این الگوها چه تاثیر مخربی در دختران میگذارد؟
مشکل در تغییر جایگاه زن در نظام هستی است. زن اخلاق، روحیات و صفاتی دارد که محور و ستون خانواده است، هیچکس مثل یک زن نمیتواند به خانوادهاش محبت کند، آنها را تربیت کند، باعث رشد آنها شود، نیازهای روحی و جسمیشان را بشناسد و آن را تامین کند، روابط بین افراد خانواده را تنظیم کند .
حال آنها این ستون و محور اصلی را از خانواده خارج کردهاند، گفتهاند مادر بودن، همسر بودن، تربیت کودک، خانه را مدیریت کردن، عقب ماندگی است و در عوض کار کردن در کافه، یا منشی بودن، یا فروشنده لباس بودن یا… ارزشمند تر از آن است و اینگونه سعی در نابودی بنیان خانواده دارند.
یونیکورن یا اسب تکشاخ نماد چیست؟
شنبه 02/05/07
|شاید امروز یکی از کاراکترهای بسیار مورد توجه دختران نوجوان ما یونیکورن باشد که به شکلهای مختلف عروسک، گل سر، تیشرت، انواع لوازم تحریر، سر کلیدی و … در جامعه در حال عرضه است.
این کاراکتر افسانهای در انیمیشنی به نام The Last Unicorn در سال ۱۹۸۲ معرفی شد و پس از آن انیمیشنهای متعدد دیگری نیز ساخته شد.
به نقل از سایت emojipedia.com ایموجی تکشاخ که از سال ۲۰۱۵ منتشر شده، به منظور انتقال هوس، تخیل، منحصر به فرد بودن و عشق استفاده میشود اما به دلیل رنگینکمانی بودن یالها یا شاخ آن، اغلب برای بیان محتواهای مختلف مربوط به #فرقه_همجنس_بازان مورد استفاده قرار میگیرد.
همچنین گفته شده به صورت ویژهتر از یونیکورن به عنوان نماد زن بایسکشوال استفاده میشود.
پس چرا تمام بازی رایانه ای و لوازم اتحریر و اسباب بازی های دخترانمان با نماد اسب شاخ دار باشد ؟آیا نمی توان جلوی این جریانها را گرفت ؟
پروژه آخرالزمانی به نام هالیوود (نقدی بر نه گانه ماتریکس)
شنبه 02/05/07
در یکی از انیمیشنهای نه گانه ماتریکس (معروف به انیماتریکس) کارگردانان فیلم (برادران واچفسکی) حرف خود را به طور عریانی میزنند آنجا که با زوم کردن روی نقشه خاورمیانه، عربستان را نشانه می گیرند و با زوم کردن روی مرکز بیابانی شبه جزیره، شهری را (شهر صفر _ یک) به عنوان محل استقرار شیاطین روبوتیک (یاران کامپیوتر شیطانی ماتریکس نشان میدهد که عقل هر عاقلی آن را مهمترین شهر مسلمانان داند.
در ادامه این انیمیشن، خرمگسی شوم و جغد مانند روی شبه جزیره عربستان فرود می آید و به سمت بصره و بغداد حرکت میکند (نهایت جسارت و بی شرمی نسبت به مقدسات اسلامی!)
این نقشه درون سازمان ملل نصب شده است به دست قدرت یک کارگر نظافتچی سازمان ملل متحد (!؟) این خرمگس کشته میشود و با خونش هلال شیعی را از منتها الیه عراق (لبنان) تا وسط ایران ترسیم میکند.
در این انیمیشن، ملل (بخوانید صهیونیستهای حاکم بر آمریکا و فرانسه و آلمان و کانادا و … ) از قدرت علمی و پیشرفت اقتصادی این رباتهای شیطانی در هراسند و آنها را منکوب و سرکوب می کنند!
در فیلم پسر جهنمی (Hell Boy) نیز آمریکایی ها در مبارزه با اتحاد نازیهای هیتلری و ایرانیان موفق می شوند که شیطان را محدود کرده و نگذارند راه تسلط او به این دنیا باز شود.
مرحوم محمدحسین فرجنژاد