دشمن کودکانتان در خانه و جلوی چشم شماست

 

بر اساس مقاله‌ای که روز دوشنبه(19خرداد) در یکی از نشریات انجمن روانشناسی آمریکا منتشر شده، باید در مورد مدت زمان تماشای صفحه نمایش توسط فرزندتان تجدید نظر کنید.

هر چه کودکان زمان بیشتری را به تماشای نمایشگر بگذرانند، احتمال اختلال در اعمال و احساساتشان بیشتر می‌شود. بر اساس تحقیقات روبرتا پیرس در دانشگاه نیو ساوت ولز استرالیا این موارد شامل «اضطراب، افسردگی، بیش‌فعالی و پرخاشگری» می‌شود و دختران در برابر این اثرات منفی کمی آسیب‌پذیرتر هستند.


تحقیقات پیش از این نیز به مضرات تماشای بیش از حد صفحه نمایش مانند کاهش کیفیت خواب، چاقی، مشکلات بینایی مانند خستگی چشم و نزدیک‌بینی، تأخیر در رشد زبان و مهارت‌های سوادآموزی در کودکان اشاره کرده‌اند.


دانشمندان متوجه شدند مشکلات زمانی بروز می‌کند که کودکان زیر ۲ سال حتی 5 دقیقه به نمایشگر نگاه کنند، ۲ تا ۵ ساله‌ها هم نباید روزی بیش از 1 ساعت و کودکان بزرگتر بیش از 2 ساعت از نمایشگر استفاده کنند. کودکان با مشکلات عاطفی با پناه بردن به نمایشگرها برای «مقابله یا فرار» از چاله به چاه می‌افتند.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی
This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots.

تنها 4 روز تا پایان ثبت نام دوره باقیست

 

موسسه فرهنگی تبلیغی رسانه شو دوره آموزشی و مهارتی تبلیغ دین با ابزاهای نوین(هوش مصنوعی)ویژه محرم  را با تدریس حجت الاسلام صالحی در روزهای ٢۵ و ٢٧خرداد ماه ۱۴۰۴ به صورت آنلاین ساعت ١٧ الی١٨:٣٠ برگزار می کند. 


دانش پژوهان جهت ثبت نام دوره با محورهایی از قبیل ضرورت تبلیغ دین با ابزارهای نوین در فضای مجازی ، توانمند سازی موضوع شناسی تبلیغی در فضای مجازی، مخاطب شناسی تخصصی تبلیغ در رسانه های اجتماعی، آشنایی با ابزارهای نوین (هوش مصنوعی) در بستر فعالیت تبلیغی، شناخت محتوای کاربردی و عملیاتی کردن در تبلیغ دین ، نقش هوش مصنوعی در آینده تبلیغ، چگونگی پاسخگویی اصولی و مشاوره دینی - تبلیغی در فضای مجازی ۴روز دیگر فرصت داشته و روز ٢١ خردادماه ۱۴۰۴ ثبت نام دوره به پایان می رسد.

ارسال پاورپوینت استاد، ارسال صوت دوره، اعطای گواهی نامه معتبر از مزایای دوره بوده و هزینه دوره مبلغ ٣٨٠ هزارتومان بوده که علاقه مندان می توانند به جهت تقارن با ماه محرم الحرام با تخفیف ۴٠درصد به مبلغ ٢٢٨هزار تومان ثبت نام نمایند.

دانش پژوهان گرامی می توانند از طریق لینک https://resanehsho.ir/propagation-of-religion/ و یا آیدی @fazayemajazi در پیام رسان ایتا ثبت نام نموده و جهت کسب اطلاعات بیشتر به آیدی @resanehsho در پیام رسان ایتا و تلگرام پیام ارسال و یا با شماره ۰۹۳۷۸۴۵۵۰۰۰ تماس حاصل نمایند.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی
This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots.

مسابقه «از غدیر تا ظهور» برگزار می شود

 

 

مسابقه «از غدیر تا ظهور» به همت مؤسسه فرهنگی تبلیغی رسانه شو برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی مؤسسه فرهنگی تبلیغی رسانه شو، این مؤسسه با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی استان تهران، مسابقه «از غدیر تا ظهور» را در سه بخش نوشتاری(مقاله و دلنوشته)، چندرسانه‌ای(کلیپ و نماهنگ، مستند کوتاه و پادکست صوتی) و گرافیک(تصویرسازی، پوستر مفهومی و عکس نوشته) برگزار می کند. «روز اکمال دین و اتمام نعمت»، «امامت از طلوع تا ظهور»، «غدیر مظهر وحدت و عزت اسلامی»، «غدیر اوج مطلوب همه رسالت‌ها»، «نقش آفرینی زنان در واقعه غدیر»، «غدیر و انقلاب اسلامی ایران» و «جایگاه زنان در خانواده غدیری» موضوعات و محورهای محتوایی این مسابقه را تشکیل می دهند.

مهلت ارسال آثار مسابقه «از غدیر تا ظهور» تا عید سعید غدیر خم می باشد و علاقه مندان می توانند آثار خود را به آیدی @fazayemajazi در پیام رسان ایتا ارسال نمایند. اعلام آثار برگزیدگان مورخ ٣٠ خردادماه ۱۴۰۴ همزمان با روز مباهله خواهد بود و به ۱۰ نفر از افراد برگزیده جوایز ارزنده شامل بسته های فرهنگی اهدا خواهد شد.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی
This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots.

استراتژی محتوا (Content Strategy Definition)

 

استراتژی محتوا: یک برنامه مدون برای تولید، مدیریت و توزیع محتوا است که با اهداف تجاری یا سازمانی همسو است.

به بیان ساده، استراتژی محتوا مشخص می‌کند که چه محتوایی، برای چه مخاطبانی، در چه زمانی، در چه قالبی و از طریق چه کانال‌هایی باید تولید و منتشر شود تا به اهداف مورد نظر دست یابیم.

 

مراحل تدوین استراتژی محتوا:

تعیین اهداف:

اهداف کسب و کار یا فعالیت رسانه‌ای خود را مشخص کنید:

قبل از هر چیز، باید بدانید که از تولید محتوا چه هدفی دارید.
آیا می‌خواهید فروش خود را افزایش دهید؟
آگاهی از برند خود را بالا ببرید؟
ترافیک وب‌سایت خود را افزایش دهید؟
مشتریان را آموزش دهید؟

 

اهداف SMART تعیین کنید:
اهداف شما باید:
مشخص (Specific)،
قابل اندازه‌گیری (Measurable)
دست‌یافتنی (Achievable)
مرتبط (Relevant)
دارای بازه زمانی مشخص (Time-bound) باشند.

مثال: “افزایش 20 درصدی فروش از طریق محتوای پیج در 6 ماه آینده.” یا ”جذب 1000 مخاطب فعال در کانال یا پیج در 3 ماه آینده.”

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی
This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots.

سواد بازی در سواد رسانه‌ای چیست؟

سواد بازی یکی از شاخه‌های سواد رسانه‌ای است که به درک، تحلیل و نقد بازی‌های ویدیویی از جنبه‌های مختلف می‌پردازد. این مفهوم شامل توانایی شناسایی تأثیرات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و روان‌شناختی بازی‌ها بر مخاطبان است.

ابعاد مختلف سواد بازی

درک ساختار بازی‌ها
آشنایی با مکانیک‌های بازی (مانند قوانین، کنترل‌ها و اهداف)
شناخت ژانرهای مختلف بازی‌ها (اکشن، ماجراجویی، شبیه‌سازی و …)
فهم نحوه طراحی مراحل و تأثیر آن بر تجربه بازیکن

تحلیل محتوای بازی‌ها
بررسی روایت داستانی و پیام‌های پنهان
شناسایی کلیشه‌ها، نمادها و ارزش‌های فرهنگی در بازی‌ها
بررسی تأثیرات مثبت و منفی بازی‌ها بر ذهنیت و رفتار بازیکنان

نقد تأثیرات اجتماعی و اقتصادی بازی‌ها
شناخت مدل‌های درآمدزایی (خریدهای درون‌برنامه‌ای، تبلیغات و …)
بررسی اثرات بازی‌های آنلاین و چندنفره بر تعاملات اجتماعی
تحلیل نقش بازی‌ها در آموزش، سلامت روان و تقویت مهارت‌های شناختی

ایمنی و آگاهی دیجیتال در بازی‌ها
توجه به حریم خصوصی و امنیت داده‌ها در بازی‌های آنلاین
شناخت خطرات اعتیاد به بازی‌ها و مدیریت زمان بازی
مقابله با خشونت و محتواهای نامناسب در بازی‌های ویدیویی

چرا سواد بازی مهم است؟
بازی‌ها یکی از پرمخاطب‌ترین رسانه‌های دیجیتال هستند و تأثیر زیادی بر تفکر، فرهنگ و سبک زندگی افراد دارند.
بسیاری از بازی‌ها به‌عنوان ابزار آموزشی و توانمندسازی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی
This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots.

طغیان اطلاعات نامعتبر (Infodemic)

واژه‌ی «اینفودمیک» از ترکیب دو واژۀ Information به معنای اطلاعات و Pandemic به معنای همه‌گیری شکل گرفته است. این اصطلاح به انتشار سریع و گستردۀ اطلاعات درست و نادرست، و گاهی بدون منبع معتبر در رابطه با موضوعی خاص اشاره دارد.

اطلاعات نادرست ممکن است توسط افراد، گروه‌ها، رسانه‌ها یا سازمان‌ها، با اهداف مختلفی نظیر ایجاد ترس، انتشار تبلیغات گمراه‌کننده، یا تأثیرگذاری بر افکار عمومی پراکنده شوند.

اصطلاح «اینفودمیک» برای نخستین‌بار در سال ۲۰۰۳ توسط دیوید راثکاف در روزنامۀ واشنگتن‌پست مطرح شد و بعدها از سوی سازمان بهداشت جهانی (WHO) با هدف توصیف شیوع اطلاعات غلط پیرامون بیماری‌هایی نظیر ایدز و ویروس زیکا مطرح شد. در زمان شیوع ویروس کرونا (COVID-19) در سال ۲۰۱۹، این واژه کاربرد گسترده‌تری پیدا کرد و به انتشار اطلاعات غلط درباره ویروس و درمان آن اشاره داشت.

به طور کلی، اینفودمیک سبب کاهش اعتماد عمومی و تقویت رسانه‌ها و منابع جعلی می‌شود.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی
This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots.
  • رسانه شو

    سواد رسانه یا سواد رسانه ای همان دانشی است که همه ما در هر لحظه از زندگی به آن نیاز داریم ، تک تک لحظات زندگی انسان امروزی درگیر پیام های مختلف حقیقی و مجازیست و این پیام ها زندگی و سبک زندگی ما را تغییر خواهند داد. تا بحال از رسانه و شبکه های مجازی هرچه گفتیم و شنیدیم فقط از آسیب ها بود، اما واقعا، انصافا! فرصت های این شبکه ها را اصلا می شناسیم؟ آینده خوبی که می توانیم با همین ابزار برای خود رقم بزنیم را می دانیم؟! همه اینها سوالایی است که پاسخ آنها در دو کلمه خلاصه می شود: سواد رسانه تا دیر نشده، سواد رسانه ای را یاد بگیریم و به دیگران یاد بدهیم.
  • رسانه شو وبلاگ آموزشی و خبری سواد رسانه و فضای مجازی

  • اوقات شرعی

    امروز: چهارشنبه 21 خرداد 1404
    اوقات شرعی به افق:
    • اذان صبح اذان صبح:
    • طلوع آفتاب طلوع آفتاب:
    • اذان ظهر اذان ظهر:
    • غروب آفتاب غروب آفتاب:
    • اذان مغرب اذان مغرب:
    • نیمه شب شرعی نیمه شب شرعی:
  • خرداد 1404
     << <   > >>
              1 2
    3 4 5 6 7 8 9
    10 11 12 13 14 15 16
    17 18 19 20 21 22 23
    24 25 26 27 28 29 30
    31            
  • کاربران آنلاین

  • آمار

    • امروز: 235
    • دیروز: 710
    • 7 روز قبل: 5969
    • 1 ماه قبل: 16471
    • کل بازدیدها: 161391