استراتژی محتوا (Content Strategy Definition)

 

استراتژی محتوا: یک برنامه مدون برای تولید، مدیریت و توزیع محتوا است که با اهداف تجاری یا سازمانی همسو است.

به بیان ساده، استراتژی محتوا مشخص می‌کند که چه محتوایی، برای چه مخاطبانی، در چه زمانی، در چه قالبی و از طریق چه کانال‌هایی باید تولید و منتشر شود تا به اهداف مورد نظر دست یابیم.

 

مراحل تدوین استراتژی محتوا:

تعیین اهداف:

اهداف کسب و کار یا فعالیت رسانه‌ای خود را مشخص کنید:

قبل از هر چیز، باید بدانید که از تولید محتوا چه هدفی دارید.
آیا می‌خواهید فروش خود را افزایش دهید؟
آگاهی از برند خود را بالا ببرید؟
ترافیک وب‌سایت خود را افزایش دهید؟
مشتریان را آموزش دهید؟

 

اهداف SMART تعیین کنید:
اهداف شما باید:
مشخص (Specific)،
قابل اندازه‌گیری (Measurable)
دست‌یافتنی (Achievable)
مرتبط (Relevant)
دارای بازه زمانی مشخص (Time-bound) باشند.

مثال: “افزایش 20 درصدی فروش از طریق محتوای پیج در 6 ماه آینده.” یا ”جذب 1000 مخاطب فعال در کانال یا پیج در 3 ماه آینده.”

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.