محرم بزرگترین رسانه، و سناریوهای رسانه‌های بیگانه برای اعتبارزدایی از محرم

 

عاشورا و قیام حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) در ذات خود مهمترین و بزرگترین رسانه برای ماندگاری اسلام است


رسانه‌های بیگانه‌ای مانند بی‌بی‌سی هیچ‌گاه به طور مستقیم نمی‌گوید که عاشورا یا محرم و عزاداری بد است، بلکه بی‌بی‌سی به نقل روایت‌ها توسط اشخاص بدون در نظر گرفتن صحت آن می‌پردازد و یکی از تکنیک‌های جدی این رسانه و دیگر رسانه‌های بیگانه برای انتقال مفاهیم راهبردی خود است…

تکنیک‌ها یا تاکتیک‌هایی از قبیل مسخ، تهدید، تخریب، تحریم و بایکوت مراسم دینی و مذهبی، به همراه اعتبار زدایی و شهرت‌زدایی از این مراسم و ریشه‌های مذهبی و تاریخی آن در دستور کار رسانه‌های مختلف فارسی‌زبان بیگانه قرار گرفته است.همچنین رسانه‌های بیگانه تلاش‌ می‌کنند تابا حاشیه‌سازی و برجسته‌سازی اموری که جزء اصل این فرهنگ به شمار نمی‌آیند، سبب تقلیل سطح منزلت عاشورا و فرهنگ آن شوند.


مواردی مانند انتصاب این مسأله به حکومت یا حکمرانی یا حتی مسائل اقتصادی و نیازمندی‌های اقتصادی افراد تا مسائل دیگر بخشی از این حاشیه هاست. حجم استوری‌ها، پست‌ها و کامنت‌های خودساخته توسط ربات‌ها ذهن مخاطب را به سمتی هدایت می‌کند که از اصل واقعه عاشورا به حواشی پرداخته شود.


حاشیه سازی‌ها، بزرگنمایی حواشی و دادن تریبون به مردم برای پر رنگ‌سازی حواشی از تاکتیک‌های رسانه‌های بیگانه است … رسانه‌های بیگانه در جامعه ما زندگی نمی‌کنند و درکی نسبت به ارادت و عشق مردم به سیدالشهدا (علیه السلام) و ایام محرم و صفر ندارند،اینکه مردم بدون هیچ گونه دخالت حاکمیتی از روی عشق و اخلاص، از کوچک تا بزرگ مشغول برپا کردن خیمه‌ها هستند را نه باور نمی‌کنند و نه می‌پسندند.

 آنان از نهادینه شدن فرهنگ ایستادگی در مقابل استکبار در کودکان و عشق و علاقه آن‌ها به الگو‌هایی که چند قرن از آن می‌گذرد، هراس دارند. از اینکه چند قرن گذشته است، اما ماهیت کهن الگو‌های اسلام به واسطه مجالس سیدالشهدا (ع) در ذهن و باور فرزندان ما قوی‌تر شده است و الگو‌های هالیوودی و غربی آن‌ها همچون سوپرمن، بت من، اسپایدر من و منهای مختلف دیگر، پس از گذشت مدتی منسوخ می‌شوند، نگرانند.

 به همین دلیل است که رسانه‌های بیگانه مدام در تلاشند تا با تاکتیک‌ها و تکنیک‌های رسانه‌ای به تخریب الگو‌های دینی ما بپردازد…(امواج شبهه، رادیو گفتگو) شگردهای رسانه ‌های بیگانه برای تغییر ذهن مخاطب فارسی زبان هر روز بیشتر می ‌شود، شناختن و درک این جنگ شناختی قسمتی از سواد رسانه‌ای مورد نیاز امروز ما است.

 

 

 

 

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.