موسسه رسانه شو
محرم بزرگترین رسانه، و سناریوهای رسانههای بیگانه برای اعتبارزدایی از محرم
عاشورا و قیام حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) در ذات خود مهمترین و بزرگترین رسانه برای ماندگاری اسلام است
رسانههای بیگانهای مانند بیبیسی هیچگاه به طور مستقیم نمیگوید که عاشورا یا محرم و عزاداری بد است، بلکه بیبیسی به نقل روایتها توسط اشخاص بدون در نظر گرفتن صحت آن میپردازد و یکی از تکنیکهای جدی این رسانه و دیگر رسانههای بیگانه برای انتقال مفاهیم راهبردی خود است…
تکنیکها یا تاکتیکهایی از قبیل مسخ، تهدید، تخریب، تحریم و بایکوت مراسم دینی و مذهبی، به همراه اعتبار زدایی و شهرتزدایی از این مراسم و ریشههای مذهبی و تاریخی آن در دستور کار رسانههای مختلف فارسیزبان بیگانه قرار گرفته است.همچنین رسانههای بیگانه تلاش میکنند تابا حاشیهسازی و برجستهسازی اموری که جزء اصل این فرهنگ به شمار نمیآیند، سبب تقلیل سطح منزلت عاشورا و فرهنگ آن شوند.
مواردی مانند انتصاب این مسأله به حکومت یا حکمرانی یا حتی مسائل اقتصادی و نیازمندیهای اقتصادی افراد تا مسائل دیگر بخشی از این حاشیه هاست. حجم استوریها، پستها و کامنتهای خودساخته توسط رباتها ذهن مخاطب را به سمتی هدایت میکند که از اصل واقعه عاشورا به حواشی پرداخته شود.
حاشیه سازیها، بزرگنمایی حواشی و دادن تریبون به مردم برای پر رنگسازی حواشی از تاکتیکهای رسانههای بیگانه است … رسانههای بیگانه در جامعه ما زندگی نمیکنند و درکی نسبت به ارادت و عشق مردم به سیدالشهدا (علیه السلام) و ایام محرم و صفر ندارند،اینکه مردم بدون هیچ گونه دخالت حاکمیتی از روی عشق و اخلاص، از کوچک تا بزرگ مشغول برپا کردن خیمهها هستند را نه باور نمیکنند و نه میپسندند.
آنان از نهادینه شدن فرهنگ ایستادگی در مقابل استکبار در کودکان و عشق و علاقه آنها به الگوهایی که چند قرن از آن میگذرد، هراس دارند. از اینکه چند قرن گذشته است، اما ماهیت کهن الگوهای اسلام به واسطه مجالس سیدالشهدا (ع) در ذهن و باور فرزندان ما قویتر شده است و الگوهای هالیوودی و غربی آنها همچون سوپرمن، بت من، اسپایدر من و منهای مختلف دیگر، پس از گذشت مدتی منسوخ میشوند، نگرانند.
به همین دلیل است که رسانههای بیگانه مدام در تلاشند تا با تاکتیکها و تکنیکهای رسانهای به تخریب الگوهای دینی ما بپردازد…(امواج شبهه، رادیو گفتگو) شگردهای رسانه های بیگانه برای تغییر ذهن مخاطب فارسی زبان هر روز بیشتر می شود، شناختن و درک این جنگ شناختی قسمتی از سواد رسانهای مورد نیاز امروز ما است.
نسخه قابل چاپ | ورود نوشته شده توسط سامیه بانو در 1402/05/24 ساعت 02:21:00 ب.ظ . دنبال کردن نظرات این نوشته از طریق RSS 2.0. |