قانون دیتا (HR1153) چیست ؟



 در یک سال گذشته امریکا استفاده از تیک‌تاک را در دستگاه‌های دولتی ممنوع کرده است و به تبع آن بسیاری از متحدان و شرکای امریکا از جمله کمیسیون اروپا، فرانسه، انگلیس، بلژیک، کانادا و استرالیا نیز استفاده از تیک‌تاک را در دستگاه‌های دولتی منع کردند.

 تلاش‌های امریکا برای فشار بر تیک‌تاک ابعاد دیگری نیز پیدا کرده به طوری که لایحه قانون «بازدارندگی از دشمنان فناورانه امریکا» یا قانون دیتا (HR ۱۱۵۳) وزارت خزانه‌داری امریکا را ملزم می‌کند تا شهروندانی را که اطلاعات شخصی حساسی را به نهادهای تحت مالکیت یا تحت نفوذ چین منتقل کنند جریمه کرده و تراکنش‌های مالی آنها را مسدود کند.
 

این قانون همچنین قوه مجریه را ملزم می‌کند هرگونه فعالیت فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطاتی که توسط شرکت‌های متعلق به «دشمنان خارجی» امریکا کنترل می‌شوند، در صورتی که وزارت بازرگانی آن را برای امنیت ملی خطرناک ببیند، محدود و مجازات‌های سختی را از جمله حداکثر ۲۰سال حبس یا یک میلیون دلار جریمه تعیین می‌کند.

 از آگوست ۲۰۲۰ که ترامپ در یک فرمان اجرایی خواستار اقدام تهاجمی علیه شبکه‌های اجتماعی چینی از جمله تیک‌تاک و وی‌چت شد، تلاش‌ها برای محدود کردن نرم‌افزارهای چینی در امریکا و متحدانش به طور آشکار آغاز شده است. از آن زمان مقامات امریکایی تلاش دارند با برشمردن آسیب‌های این برنامه، آن را تهدیدی علیه امنیت ملی امریکا نشان دهند.

 

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.