موسسه رسانه شو
بازنمایی رسانه از زن
امروزه بیشتر بازنماییها و دستکاری و مهندسی افکار عمومی در حوزه زنان در حوزههای سرگرمی رخ میدهد. دقیقا در جایی که مخاطب هیچ دروازه بانی ذهنی ندارد. سینما، سریالها، صنعت مد و تبلیغات و شبکههای اجتماعی همچون؛ اینستاگرام و شبکه های تصویر محور عامل بازتعریف متأثر از بازنمایی رسانهای نقش زن میباشند.
تعریف از زن زیبا، زن مقبول، مادر موفق و همسر نمونه در این تولیدات بهشدت دستخوش تغییر شده است.
در برخی تولیدات رسانهای هویت زن، هویتی رها از تعهد است که هر لحظه بخواهد این اختیار را دارد که روابط اجتماعی، خانوادگی و زناشویی خویش را ترک کند. این موضوع متأسفانه با تأکید بر استقلال زنان به صورت افراطی به افکار عمومی منتقل می شود.
در این سیر صعودی که رسانه ها برای زن بازنمایی و تعریف کرده اند کشف حجاب حرف تازه ای نیست بلکه جزئی از استقلال و هویت رها شده آنها در فضای مجازی ست .
نسخه قابل چاپ | ورود نوشته شده توسط سامیه بانو در 1402/05/31 ساعت 09:06:00 ق.ظ . دنبال کردن نظرات این نوشته از طریق RSS 2.0. |