تأثیرگذاری رسانه ها در جنگ شناختی بر جامعه

امروزه رسانه ها بر رفتار و نگرش بسیاری از مردم تأثیر می گذارند. اطلاعات می تواند پس از چند کلیک روی یک دکمه کوچک به شکلی گسترده پخش شود، خواه درست باشد، نادرست، حدس و گمان و یا در نهایت شایعات بی ارزش و یا اثرگذار.

این مسئله می تواند به طرق مختلف بر روابط افراد چه بین افراد مشهور ، افراد عادی یا بین خود افراد مشهور و عزیزانشان تأثیر بگذارد. رسانه‌ها قادراند جامعه را دستکاری، ،تحت تأثیر قرار دهند، متقاعد کنند و تحت فشار بگذارند و حتی گاهی جهان را به دو قطب «مثبت و منفی» کنترل کنند و از نظر روحی، جسمی و عاطفی بر جامعه بشری اثرگذاری چند بعدی داشته باشند.

داستان های بحث برانگیز بدون اتکا به واقعی بودن یا نبودن آن چاپ و از طریق فضای مجازی انتشار پیدا می کند. عموم مردم “قرار است” هر چیزی را که به آنها گفته می شود باور کنند وهرگز قادربه زیر سوال بردن آن ندارند.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.