موسسه رسانه شو
تأثیرگذاری رسانه
رسانه صرفا رساندن مفهوم و پیام به مخاطب نیست؛ بلکه مهم، تاثیر و نفوذ پیام در ذهن و جان مخاطب است که به رفتار و نگرش جدید منجر شود.
برای این کار شناخت ویژگیهای ذهنی و روانی مخاطب و شیوههای تاثیرپذیری او ضرورت دارد. بدون این شناخت نمیتوان از رسانه صحبت کرد. رسانه باید کلید ورود به دنیای ذهنی انسان به عنوان مخاطب را بشناسد، وگرنه صرفا یک ابزار است.
میتوان از چاه، آب زلالی را استخراج کرد، اما اگر همین آب زلال به پای درخت نرسد، هدر میرود.
کار رسانه رساندن پیام به نقطه ای از ذهن است که در آن حک شود و ذهن را تغییر دهد. و این کار مستلزم داشتن دانش روانشناسی رسانه است.
نسخه قابل چاپ | ورود نوشته شده توسط سامیه بانو در 1403/05/19 ساعت 01:08:00 ب.ظ . دنبال کردن نظرات این نوشته از طریق RSS 2.0. |
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید