افزایش موارد ترک شبکه‌های اجتماعی/ دلایل «فصل مهاجرت» از فضای مجازی چیست؟

 

با رصد جستجو‌های مربوط به “چگونه حساب کاربری خود را حذف کنم"، متوجه تقاضا برای حذف حساب‌های شخصی و کاهش محبوبیت شبکه های اجتماعی می‌شویم.

در عصری که در آن ۴.۸ میلیارد نفر در سراسر جهان با رسانه‌های اجتماعی درگیر هستند که نزدیک به ۶۰ درصد از جمعیت جهان و نزدیک به ۹۳ درصد از کاربران اینترنت را تشکیل می‌دهند، پویایی تغییر ترجیحات کاربران در این زمینه به وضوح مشهود است.

با میانگین استفاده از ۶.۷ پلتفرم رسانه اجتماعی برای هر نفر در ماه و تعامل روزانه تقریباً ۲ ساعت و ۲۴ دقیقه، چشم انداز دائما در حال تغییر است.

بر اساس گزارش مرکز داده TRG، نوسان در محبوبیت برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی در سال ۲۰۲۳ واضح بوده است، به گونه‌ای که متا، شرکت مادر اینستاگرام و فیس بوک، برنامه جدید خود را با نام Threads در میان انتظارات فراوان ارائه و آن را با پلتفرم X مقایسه کرد.

اما پس از این که این اپلیکیشن در طول چند روز پس از عرضه در ماه جولای، ۱۰۰ میلیون کاربر را جذب کرد، تا ماه آگوست شاهد کاهش سریع ۸۰ درصدی کاربران فعال روزانه بود و میزان استفاده روزانه از آن از ۲۱ به تنها سه دقیقه کاهش یافت.

برای تحلیل این تغییر در اولویت‌ها، از اعداد دریافتی از پلتفرم «Statista» که متخصص در جمع‌آوری داده‌ها در پرکاربردترین شبکه‌های اجتماعی در جهان است، استفاده می‌کنیم. ردیابی فراوانی جستجو‌های «چگونه حساب کاربری فیسبوکم را حذف کنم» در سال گذشته، بینشی را  در مورد تمایل کاربران به جدا شدن از این پلتفرم ارائه کرده است.

این داده‌ها همچنین نشان داده اند اپلیکیشن اینستاگرام که دو میلیارد کاربر دارد، در صدر لیست محبوب‌ترین‌ها برای حذف قرار گرفت، به گونه‌ای که بیش از یک میلیون کاربر در سراسر جهان شروع به جستجوی “حذف حساب اینستاگرام من” در هر ماه در سال ۲۰۲۳ کردند.

علی‌رغم اینکه اینستاگرام به‌عنوان یک سلفی دیجیتال رشد کرد و به یک پدیده فرهنگی تبدیل شد، به نظر می‌رسید که تکامل سریع اینستاگرام و افزودن ویژگی‌هایی مانند استوری، ویدیو و خرید، همراه با اینفلوئنسر مارکتینگ، جوهره اصلی آن را از بین خواهد برد.

در اسنپ چت نیز ماهانه از مجموع ۷۵۰ میلیون کاربر، نزدیک به ۱۳۰۰۰۰ درخواست حذف حساب کاربری داشته اند.

اگرچه تعداد افرادی که خواستار حذف این برنامه هستند، بسیار کمتر از اینستاگرام است، اما بخش بزرگی از کاربران را به خصوص در میان گروه‌های سنی مسن‌تر در برمی گیرد، به گونه‌ای که محبوبیت اسنپ چت در گروه جمعیتی موسوم به “Gen Z” همچنان ادامه دارد.

 

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.