عروسکی که دنیا را سرکار گذاشت!

 

لبوبو

 

عروسکی که دنیا را سرکار گذاشت!

دغدغۀ این روزهای دنیا یک عروسک است. عروسکی کوچک و ساده که هزاران نفر ساعت‌ها در صف می‌ایستند و میلیون‌ها تومان خرج می‌کنند تا فقط یکی از آن‌ها را داشته باشند.

لبوبو اولین‌بار توسط کِیسینگ لانگ هنرمند هنگ کنگی طراحی شد و یک عروسک معمولی بود که اقبال خاصی نداشت تا اینکه لالیسا خواننده مشهور کی‌پاپ تصویری از لبوبو متصل به کیفش را منتشر کرد.

قیمت رسمی هر جعبه لبوبو در فروشگاه‌های Pop Mart معمولاً بین ۲۸ تا ۴۰ دلار است. اما در پلتفرم‌های خرید و فروش دست‌دوم نسخه‌هایی که باز شده‌اند با قیمت‌هایی چندین برابر به فروش می‌رسند. بعضی از نسخه‌های دست دوم ۳۰۰ یا حتی ۴۰۰ دلار قیمت‌گذاری شده‌اند یعنی بیش از ۱۰ برابر قیمت اولیه یک جعبه‌ی شانسی!

در ایران، لبوبو هنوز تبدیل به یک ترند ویروسی مثل آن‌چه در آمریکا، اروپا یا چین رخ داده، نشده، اما با یک سرچ ساده می‌توانید شاهد آغاز موج کوچکی از محبوبیت آن باشید به طوری که احتمالا تا ماه‌های آینده استقبالی بیشتر از سایر کشورها را ببینیم!

 

 

 

فرمول فراموش‌شده جذب مخاطب در دست آثار خاطره‌انگیز تلویزیون

بازپخش مجموعهٔ خاطره‌انگیز «خانهٔ سبز» از شبکهٔ آی‌فیلم نشان داد که آثار قدیمی با طنز هوشمندانه، روایت ساده و نگاه انسانی به روابط خانوادگی، هنوز هم برای مخاطب جذاب‌اند؛ درحالی‌‌که تولیدات امروز بیشتر گرفتار کلیشه‌ها و فضای خشن واقع‌گرایانه‌اند.

این مجموعه محصول دههٔ هفتاد با نویسندگیِ بیژن بیرنگ و کارگردانیِ او و مسعود رسام، با نمایش نسل‌های مختلف در یک خانواده، موضوعات اجتماعی را در قالبی گرم و صمیمی روایت می‌کرد. ترکیب بازی‌های درخشان، موقعیت‌های طنز و گفت‌وگوها، آن را به اثری ماندگار تبدیل کرد.

کارشناسان یکی از دلایل ماندگاریِ این اثر را پیوند عاطفیِ سازندگان با موضوع می‌دانند. به‌گفتهٔ سیدحامد حسینی، تهیه‌کنندهٔ تلویزیون، این رابطهٔ عاطفی امروز به‌دلیل شرایط اجتماعی و فرهنگی کاهش یافته و کیفیت آثار را تحت‌تأثیر قرار داده است.

در نهایت، احیای مؤلفه‌هایی مثل داستان‌گوییِ ساده، دغدغه‌مندیِ اجتماعی و امیدبخشی به زندگی می‌تواند جای خالیِ آثار موفق گذشته را پُر کند؛ نه فقط با بازپخش، بلکه با الگوبرداری از جوهرهٔ خلاقانه آن‌ها.

دشمن کودکانتان در خانه و جلوی چشم شماست

 

بر اساس مقاله‌ای که روز دوشنبه(19خرداد) در یکی از نشریات انجمن روانشناسی آمریکا منتشر شده، باید در مورد مدت زمان تماشای صفحه نمایش توسط فرزندتان تجدید نظر کنید.

هر چه کودکان زمان بیشتری را به تماشای نمایشگر بگذرانند، احتمال اختلال در اعمال و احساساتشان بیشتر می‌شود. بر اساس تحقیقات روبرتا پیرس در دانشگاه نیو ساوت ولز استرالیا این موارد شامل «اضطراب، افسردگی، بیش‌فعالی و پرخاشگری» می‌شود و دختران در برابر این اثرات منفی کمی آسیب‌پذیرتر هستند.


تحقیقات پیش از این نیز به مضرات تماشای بیش از حد صفحه نمایش مانند کاهش کیفیت خواب، چاقی، مشکلات بینایی مانند خستگی چشم و نزدیک‌بینی، تأخیر در رشد زبان و مهارت‌های سوادآموزی در کودکان اشاره کرده‌اند.


دانشمندان متوجه شدند مشکلات زمانی بروز می‌کند که کودکان زیر ۲ سال حتی 5 دقیقه به نمایشگر نگاه کنند، ۲ تا ۵ ساله‌ها هم نباید روزی بیش از 1 ساعت و کودکان بزرگتر بیش از 2 ساعت از نمایشگر استفاده کنند. کودکان با مشکلات عاطفی با پناه بردن به نمایشگرها برای «مقابله یا فرار» از چاله به چاه می‌افتند.

تنها 4 روز تا پایان ثبت نام دوره باقیست

 

موسسه فرهنگی تبلیغی رسانه شو دوره آموزشی و مهارتی تبلیغ دین با ابزاهای نوین(هوش مصنوعی)ویژه محرم  را با تدریس حجت الاسلام صالحی در روزهای ٢۵ و ٢٧خرداد ماه ۱۴۰۴ به صورت آنلاین ساعت ١٧ الی١٨:٣٠ برگزار می کند. 


دانش پژوهان جهت ثبت نام دوره با محورهایی از قبیل ضرورت تبلیغ دین با ابزارهای نوین در فضای مجازی ، توانمند سازی موضوع شناسی تبلیغی در فضای مجازی، مخاطب شناسی تخصصی تبلیغ در رسانه های اجتماعی، آشنایی با ابزارهای نوین (هوش مصنوعی) در بستر فعالیت تبلیغی، شناخت محتوای کاربردی و عملیاتی کردن در تبلیغ دین ، نقش هوش مصنوعی در آینده تبلیغ، چگونگی پاسخگویی اصولی و مشاوره دینی - تبلیغی در فضای مجازی ۴روز دیگر فرصت داشته و روز ٢١ خردادماه ۱۴۰۴ ثبت نام دوره به پایان می رسد.

ارسال پاورپوینت استاد، ارسال صوت دوره، اعطای گواهی نامه معتبر از مزایای دوره بوده و هزینه دوره مبلغ ٣٨٠ هزارتومان بوده که علاقه مندان می توانند به جهت تقارن با ماه محرم الحرام با تخفیف ۴٠درصد به مبلغ ٢٢٨هزار تومان ثبت نام نمایند.

دانش پژوهان گرامی می توانند از طریق لینک https://resanehsho.ir/propagation-of-religion/ و یا آیدی @fazayemajazi در پیام رسان ایتا ثبت نام نموده و جهت کسب اطلاعات بیشتر به آیدی @resanehsho در پیام رسان ایتا و تلگرام پیام ارسال و یا با شماره ۰۹۳۷۸۴۵۵۰۰۰ تماس حاصل نمایند.

مسابقه «از غدیر تا ظهور» برگزار می شود

 

 

مسابقه «از غدیر تا ظهور» به همت مؤسسه فرهنگی تبلیغی رسانه شو برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی مؤسسه فرهنگی تبلیغی رسانه شو، این مؤسسه با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی استان تهران، مسابقه «از غدیر تا ظهور» را در سه بخش نوشتاری(مقاله و دلنوشته)، چندرسانه‌ای(کلیپ و نماهنگ، مستند کوتاه و پادکست صوتی) و گرافیک(تصویرسازی، پوستر مفهومی و عکس نوشته) برگزار می کند. «روز اکمال دین و اتمام نعمت»، «امامت از طلوع تا ظهور»، «غدیر مظهر وحدت و عزت اسلامی»، «غدیر اوج مطلوب همه رسالت‌ها»، «نقش آفرینی زنان در واقعه غدیر»، «غدیر و انقلاب اسلامی ایران» و «جایگاه زنان در خانواده غدیری» موضوعات و محورهای محتوایی این مسابقه را تشکیل می دهند.

مهلت ارسال آثار مسابقه «از غدیر تا ظهور» تا عید سعید غدیر خم می باشد و علاقه مندان می توانند آثار خود را به آیدی @fazayemajazi در پیام رسان ایتا ارسال نمایند. اعلام آثار برگزیدگان مورخ ٣٠ خردادماه ۱۴۰۴ همزمان با روز مباهله خواهد بود و به ۱۰ نفر از افراد برگزیده جوایز ارزنده شامل بسته های فرهنگی اهدا خواهد شد.

استراتژی محتوا (Content Strategy Definition)

 

استراتژی محتوا: یک برنامه مدون برای تولید، مدیریت و توزیع محتوا است که با اهداف تجاری یا سازمانی همسو است.

به بیان ساده، استراتژی محتوا مشخص می‌کند که چه محتوایی، برای چه مخاطبانی، در چه زمانی، در چه قالبی و از طریق چه کانال‌هایی باید تولید و منتشر شود تا به اهداف مورد نظر دست یابیم.

 

مراحل تدوین استراتژی محتوا:

تعیین اهداف:

اهداف کسب و کار یا فعالیت رسانه‌ای خود را مشخص کنید:

قبل از هر چیز، باید بدانید که از تولید محتوا چه هدفی دارید.
آیا می‌خواهید فروش خود را افزایش دهید؟
آگاهی از برند خود را بالا ببرید؟
ترافیک وب‌سایت خود را افزایش دهید؟
مشتریان را آموزش دهید؟

 

اهداف SMART تعیین کنید:
اهداف شما باید:
مشخص (Specific)،
قابل اندازه‌گیری (Measurable)
دست‌یافتنی (Achievable)
مرتبط (Relevant)
دارای بازه زمانی مشخص (Time-bound) باشند.

مثال: “افزایش 20 درصدی فروش از طریق محتوای پیج در 6 ماه آینده.” یا ”جذب 1000 مخاطب فعال در کانال یا پیج در 3 ماه آینده.”

 

  • رسانه شو

    سواد رسانه یا سواد رسانه ای همان دانشی است که همه ما در هر لحظه از زندگی به آن نیاز داریم ، تک تک لحظات زندگی انسان امروزی درگیر پیام های مختلف حقیقی و مجازیست و این پیام ها زندگی و سبک زندگی ما را تغییر خواهند داد. تا بحال از رسانه و شبکه های مجازی هرچه گفتیم و شنیدیم فقط از آسیب ها بود، اما واقعا، انصافا! فرصت های این شبکه ها را اصلا می شناسیم؟ آینده خوبی که می توانیم با همین ابزار برای خود رقم بزنیم را می دانیم؟! همه اینها سوالایی است که پاسخ آنها در دو کلمه خلاصه می شود: سواد رسانه تا دیر نشده، سواد رسانه ای را یاد بگیریم و به دیگران یاد بدهیم.
  • رسانه شو وبلاگ آموزشی و خبری سواد رسانه و فضای مجازی

  • اوقات شرعی

    امروز: جمعه 23 خرداد 1404
    اوقات شرعی به افق:
    • اذان صبح اذان صبح:
    • طلوع آفتاب طلوع آفتاب:
    • اذان ظهر اذان ظهر:
    • غروب آفتاب غروب آفتاب:
    • اذان مغرب اذان مغرب:
    • نیمه شب شرعی نیمه شب شرعی:
  • خرداد 1404
     << <   > >>
              1 2
    3 4 5 6 7 8 9
    10 11 12 13 14 15 16
    17 18 19 20 21 22 23
    24 25 26 27 28 29 30
    31            
  • کاربران آنلاین

    • 0marziyeh
    • noora
  • آمار

    • امروز: 80
    • دیروز: 999
    • 7 روز قبل: 6322
    • 1 ماه قبل: 17822
    • کل بازدیدها: 163165