موسسه رسانه شو
موضوع: "رسانه و خانواده"

چند گام برای مدیریت فرزند در فضای مجازی
یکشنبه 04/08/04
قبل از اینکه بخواهیم به سمت سر و سامان دادن فضا حرکت کنیم، لازم است بدانیم ایجاد ترس مشکلی را رفع نخواهد کرد. ترس همراه با تعقل، شاید راهگشا باشد اما ترس به تنهایی مساله را حل نمی کند. ابتدا باید فضای آن سوی ترس را برای فرزندمان ترسیم کنیم تا بداند در پس این فضای اغواگر، چه فضایی در انتظار او است. این ترسیم فضا نیاز به دانش، به دور از اضطراب و تعصب دارد.
گام بعدی ایجاد اعتماد و عدم برخورد سلبی با خطاهای احتمالی رخ داده از سوی فرزندمان در این فضا است. به خودتان و به او قول دهید اگر با اشتباهاتی از جانب فرزندانتان مواجه شدید عصبانیت را برای حل و فصل موضوع فراموش خواهید کرد.
والدینی که عصبانیت اولین مواجهه شان با مسائل باشد ناخودآگاه به فرزندشان می گویند مشکلت را به من نگو چون صلاحیت رفتاری مناسب برای حل آن را ندارم. پس گام دوم آرامش و دوری از پرخاشگری است که منجربه ایجاد اعتماد می شود.

آسیب های فضای مجازی بر خانواده
پنجشنبه 04/07/17

پیام های مورد تبادل قرار گرفته در فضای مجازی، گاهی حکایت از دیدگاه های فمینیستی و نوع نگاه ایشان به ساختار مدیریتی خانواده داشته و سعی در نادیده گرفتن تفاوت های جنسیتی و کم رنگ کردن نقش پدر در خانواده و به حاشیه راندن او و در نتیجه کاهش عاملیتش در زندگی مشترک دارند.
تبادل پیام هایی که دلالت بر بی مسئولیتی مرد، عدم توانایی او در تربیت فرزند و مباحثی از این دست دارد، جایگاه پدر در خانواده را متزلزل ساخته و این امر موجب تضعیف ساختار خانواده مطلوب اسلامی می گردد .

رسانه
یکشنبه 04/07/13
در بسیاری از خانهها، رسانه تعیین کنندۀ وقت خواب و بیداری است. بسیاری از سفرهها در مقابل رسانه پهن میشود.
رسانه گرمای عاطفی روابط را به شدت کم کرده است. ذهن بسیاری از بچهها به قدری گرم رسانه شده که از واقعیتهای اطراف و حتی نیازهای حقیقی خود غافل شدهاند.
آموزش شناخت مرز میان واقعیت و خیال یکی از اصول اولیه است.
مثلا والدین میتوانند به کودکان خود توضیح بدهند افرادی که در آگهیهای بازرگانی حضور دارند واقعا آنطوری نیستند و فقط نقش بازی میکنند.
شاید مدتی طول بکشد، اما در نهایت بچهها یاد میگیرند که هر چیزی در رسانه میبینند لزوما واقعی نیست.

عروسکی که دنیا را سرکار گذاشت!
پنجشنبه 04/03/22

عروسکی که دنیا را سرکار گذاشت!
دغدغۀ این روزهای دنیا یک عروسک است. عروسکی کوچک و ساده که هزاران نفر ساعتها در صف میایستند و میلیونها تومان خرج میکنند تا فقط یکی از آنها را داشته باشند.
لبوبو اولینبار توسط کِیسینگ لانگ هنرمند هنگ کنگی طراحی شد و یک عروسک معمولی بود که اقبال خاصی نداشت تا اینکه لالیسا خواننده مشهور کیپاپ تصویری از لبوبو متصل به کیفش را منتشر کرد.
قیمت رسمی هر جعبه لبوبو در فروشگاههای Pop Mart معمولاً بین ۲۸ تا ۴۰ دلار است. اما در پلتفرمهای خرید و فروش دستدوم نسخههایی که باز شدهاند با قیمتهایی چندین برابر به فروش میرسند. بعضی از نسخههای دست دوم ۳۰۰ یا حتی ۴۰۰ دلار قیمتگذاری شدهاند یعنی بیش از ۱۰ برابر قیمت اولیه یک جعبهی شانسی!
در ایران، لبوبو هنوز تبدیل به یک ترند ویروسی مثل آنچه در آمریکا، اروپا یا چین رخ داده، نشده، اما با یک سرچ ساده میتوانید شاهد آغاز موج کوچکی از محبوبیت آن باشید به طوری که احتمالا تا ماههای آینده استقبالی بیشتر از سایر کشورها را ببینیم!

بازیهای متصل به اینترنت
پنجشنبه 04/03/15
در سنین زیر ١٢ سال، بازیها نباید به سمت اتصال اینترنتی برود و در سنین بالاتر نیز با پیوست یکسری شروط و حدود، درگاه رسانهای متصل به اینترنت در اختیار فرزند قرار میگیرد.
ما با دو طیف لیست بازی مواجه هستیم که یک طیف بازیهای موبایلی هستند و طیف دیگر بازیهای کنسولی و رایانهای. نکتهی مهم این است که باید حداقل بخشی از بازیها به صورت گروهی انجام گیرد تا مسیر تربیت رسانهای هموار شده و از مدار خود خارج نگردد.

حذف تأثیرات مخرب اینفلوئنسرهایی که سبک زندگی ناسالم ترویج میدهند!
دوشنبه 04/02/29

نوجوانان در مسیر رشد، بیش از هر زمان دیگری تحت تأثیر محتوای #فضای_مجازی قرار میگیرند.
تبلیغ #سبک_زندگی ناسالم، مصرفگرایی و ارزشهای ضد اجتماعی توسط بلاگرها و اینفلوئنسرهای مخرب، میتواند آسیبهای جدی به هویت، سلامت روان و آینده آنها وارد کند.
با بلاک کردن، ریپورت کردن و کاهش دنبال کردن چنین صفحات، به خود و دیگران کمک کنید تا از پیامدهای منفی اجتماعی و روانی این تبلیغات دور بمانید.

اذان صبح:
طلوع آفتاب:
اذان ظهر:
غروب آفتاب:
اذان مغرب:
نیمه شب شرعی: