موسسه رسانه شو

شگردهای رسانههای فارسی زبان در فریب دادن مخاطب
یکی از شگردهایی که معمولاً برای جلب توجه مخاطب در ارتباط با انتشار اخبار مربوط به ایران توسط رسانههای بیگانهی فارسی زبان مورد استفاده قرار میگیرد، شگرد خبر غالب است.
این شکل از پوشش اخبار بدین گونه است که رسانهها بر یک خبر بصورت هماهنگ و زنجیره ای تاکید می کنند تا نوعی برجستهسازی تکخبری صورت گیرد.
این نوع خبر رسانی باعث جلب توجه، اعتماد کامل مخاطبان این شبکهها و در نهایت پذیرش خبر مورد نظر میگردد …
برای مثال عملکرد رسانههای غربی در رابطه با اخبار آزمایشهای موشکی یا مذاکرات هستهای ایران، به صورت «پوششی گسترده و همزمان» و با «رویکردی جهت دار و منفی» بوده است که در بعضی مواقع آنچنان برجسته میشود که مانع از دیده شدن دیگر اخبار مربوط به ایران است…
آگاهی از روشهای تولید محتوا در رسانهها برای فریب دادن مخاطب، یکی از مراحل سوادرسانهای امروز است.
نسخه قابل چاپ | ورود نوشته شده توسط سامیه بانو در 1404/05/19 ساعت 11:28:00 ق.ظ . دنبال کردن نظرات این نوشته از طریق RSS 2.0. |